2008. január 10., csütörtök

2008 január 9. szerda

Reggeli: zabkása, alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
09:00 felszereltem a padlás ajtaját, amely már új sarkai is vannak. A nagy meglepetésemre elfért pontosan a padlás bejáratán – teljesen hihetetlen ez a személyes sikertörténetem, mert általában idióta és agynélküli vagyok, ha barkácsolásról van szó. Mégis vannak csodák.
10:00 a szerszámokat, amit használtam a fenti nagy “padlás-feladat”ban, beraktam az új dobozaimba a lépcsô alatti szekrényben.
11:00 leültem a gép elé, emaileket és leveleket írtam

Ebéd: “kedgeree” (tôkehal[1], rizs, tojás), gyümölcslé

Délután:
13:00 leültünk a nappaliban, hallgatottunk egy francianyelvtani CD-t.
14:00 elmentünk kocsival Dianá-hoz a U3A “középfokú[2]” franciaórán venni részt. Összesen hatan voltunk, persze plusz Diana, aki nem a tanárunk, hanem inkább a csoportvezetônk, mert önsegélycsoport[3] ez. Vak vezeti a vakot. Nagyon élvezetes volt. Bemutatkoztunk Lois és én, megpróbáltuk az élettörténetünket két perc alatt franciául vázolni. Még egy új tanuló is jelen volt, Angie, aki egyik barátnôje a mi francia barátnônknek, Andrée-nek. Angienak egy Franciaországban levô háza is van. A másik tanulók: Tony, aki jön busszal Winchcombe várostól – bátor ember!; Elaine, aki Chedworthben lakik, és Shirley, aki szereti a nyelvtant, de sohasem volt Franciaországban.
16:00 hazajöttünk, felvettünk 3 szelet karácsonyi süteményt és hoztuk magunkkal a mamához. Három órával ezelôtt a British Gas gázszerelôk már befejezték a mama új központi fûtési kazánjának a felszerelését, és távoztak. Készítettem 3 csésze teát. Kortyoltuk/szürcsöltuk[4] a teát, és zabáltuk[5] a süteményt. Toltam a mama kukáját a ház elé, mert holnap jön a szemétkocsi. Úgy látszott, hogy a mamának nem tetszik az újévi pofaszakállam[6]: kócos[7], bozontos[8], szerinte? Ennek ellenére döntöttem, nem borotválom le, legalább belátható ideig[9]. Ó jaj, vigyáznom kell: nem szeretnék visszás[10] lenni! Hazajöttünk gyalogosan.

Vacsora: “marmite”-os piritós, tea

Este:
20:00 a Loisnak több telefonhívást kellett elintézni/lebonyolítani/szervezni, én pedig terpeszkedtem a nappaliban, tévéztem és idôrôl idôre szunyókáltam; öreg szivar vagyok.

Idôjárás: szeles, részben napos, szórványos záporok

[1] haddock
[2] intermediate
[3] self-help group
[4] we sipped
[5] gobbled up, devoured
[6] sideburns, side-whiskers
[7] unkempt
[8] shaggy
[9] for the foreseeable future
[10] contrary, awkward

Nincsenek megjegyzések: