2008. január 24., csütörtök

2008 január 23. szerda

Reggeli: zabkása, a saját kertünkben termesztett alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
09:00 elmentünk gyalogosan a faluba. Beugrottunk a patikába/gyógyszertárba, hogy kapjuk a mama orvosságát. Aztán betértünk a bankba, mert a Lois akart pénzt átutalni {to transfer} a sógornônk számlájára, de sajnos probléma volt a bank számítógépével, és lehetetlen volt. (Késôbb én átutaltam a pénzt itthon az interneten keresztül). Miután távoztunk a bankból, kicsit körülsétáltunk a faluban. Láttuk azt az eldugult csatornát, amit állítólag a városi tanács javában {busily} kitisztítatnak, bár egyetlen dolgozó sem volt látható. Valaki egy csomó terelô kúpot {a bunch of traffic cones} elhelyezett, és ideiglenes jelzôlámpákat {temporary traffic-lights} is: mindenesetre sikerült hosszú torlódást okozni három irányban! Vállat vontunk {we shrugged our shoulders} és hazajöttünk.
11:00 leültem a nappaliban, franciaul tanultam a könyvembôl, a Lois pedig szorgoskodott a konyhában, végezte a vasalást {the ironing}, közben a francia nyelvtan-CD-t hallgatva.
12:00 beléptem a konyhába és készítettem az ebédet.

Ebéd: csirke- burgonya és póréhagymaleves, sajtos szendvics uborkával és paradicsommal, gyümölcslé

Délután:
14:00 elmentünk kocsival Diana-hoz, mert nála ma délután fél 3-kor a franciaóra lesz. Diana kicsit náthás volt, de mondta, hogy már nem fertôzô {infectious}. Lekopogni! {Touch wood!} Tony, egyik tanuló, aki Winchcombe kisvárosban lakik, elôadást tartott franciaul a francia vasuti rendszerrôl, fôleg a TGV vonatokról (trains à grande vitesse = nagy sebességû vonatok). Az óra után, vittük magunkkal Tony-t és ott letettük a házunk elôtti buszmegállónál: csak két perc és rögtön eljött a winchcombe-i busz.
16:00 átmentünk gyalogosan a mamához. Készítettem három csésze teát, és csevegtünk vele egy órát. A mama mondta, hogy a meleg csapvize még túl meleg, “életveszélyes”, de mindketten kipróbáltuk, és felfedeztük, hogy tökéletesen normális a meleg víz hômérséklete, hála Isten. Hazajöttünk.

Vacsora: bárányhúsos és gombás omlett burgonyával és cukkinival {with courgettes / zucchini}, utóételnek szôlô fagylallal

Este:
19:30 megcsináltam a mosogatást és a törölgetést, aztán felakasztottam a törölgetô rongyot és leültem a nappaliban, franciaul tanultam.

Idôjárás: enyhe, felhôs

Nincsenek megjegyzések: