2008. január 25., péntek

2008 január 24. csütörtök

Reggeli: “shredded wheat” gabonapehely {cereal}, a saját kertünkben termesztett alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
08:30 az Alison sms-ezte, hogy sielni mennek március 8 – 15ig, kérte tôlünk, hogy tudjunk-e közben a házukban megszállni, a macskákat gondozni. Válaszoltam, hogy jó lesz.
09:00 elmentünk kocsival a mamához. Toltam a kukáját a ház elé, mert késôbb ma délelôtt jön a szemetes kocsi. Aztán harman elmentünk a bútoráruházba, mert a mama akar egy új heverôt venni: váltig mondja {she is constantly saying}, hogy túl kemény a régi. Kipróbált több tucat heverôt, de nem tudott eldönteni. Végül talált egyet, ami nagyon tetszett neki, és akarta rendelni, de jeleztem, hogy ugyanaz, mint a régi. A végen eldöntötte, hogy nem heverôt, hanem három karosszéket vásárol. Hurrá! Azt jelenti, hogy szállíttathatjuk a régit a Sarah lakásába jövô hónapban.
12:00 a Lois elment gyalog, hogy találkozzon a barátnônkkel, Rose-zal, a buszmegállónál. Bemennek busszal a városba a színház éttermében ebédelni, majd a “Hattyúk tava” címû balettet megnézni két másik barátnôvel is együtt (mind négyen ex munkatársak).

Ebéd: (egyedül: asztalt egy személyre, Jane, legyen szíves {Dinner for one, please, Jane}) sajtos szendvics uborkával és a saját kertünkben termesztett szilvából készített “chutney”-val (chutney = egyfajta indiai fûszer / ételízesítô), gyümölcslé; utóételnek lekváros kenyér (a lekvár is a saját kertünkben termesztett szilvából készült). Végre az igaz, hogy a földbôl élek!

Délután:
14:00 felmentem az emeletre, lefeküdtem, szunyókáltam. Aztán felkeltem, zuhanyoztam, átöltözködtem, lementem a konyhába, készítettem egy csésze teát.
15:30 franciaul tanultam. A legközelebbi franciaórára (két hét múlva) rajtam lesz a sor {it’ll be my turn}, nekem kell elôadást tartani a francia nyelven: de mirôl beszéljek? Lövésem sincs! (meghozzá halvány lila dunsztom sincs!), ó jaj, segítség!: ezt még megbánom! {I’m going to regret this!}
17:00 a Lois hazaérkezett. Mondta, hogy neki nagyon tetszett a balett (a ballettkar a Moscow City Ballet volt), de kár, hogy a cheltenhami Everyman Theatre színház meglehetôsen régi, a színpad nem elég tágas {roomy, spacious}, fôleg a férfi baletttáncosok számára.

Vacsora: sertésszelet {pork chop} sült burgonyával és káposztával, vörösbor, utóételnek egres {gooseberries} tejsodóval {with custard}

Este:
20:30 bementünk a nappaliban, néztük a tánctan-videókazettánkat, kicsit gyakoroltuk, de sajnos nem nagyon tágas a szoba! Az idén keringôzni {to waltz} tanulunk. Gyakaroltuk nehezen és minduntalan {time and time again}az úgynevezett és hírhedt {infamous} “jobb fordulót” {the right turn}, amit sajnos nem magyaráznak jól a videón. Kínos!

Idôjárás: többnyire napos, hüvös

Nincsenek megjegyzések: