2008. január 15., kedd

2008 január 14. hétfô

Reggeli: zabkása, a kertben termesztett alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
09:00 Mike érkezett, és ketten magyarul tanultunk. A Lois pedig elment kocsival hogy elkísérje a francia barátnônket, Andrée-t a kórházba további vizsgálatért a szemészesti osztályban.
Mike elárulta, hogy január 23.-án elutazik Lengyelországba az ex-fônökével, Daviddal együtt. Krakowba repülnek (Varsón keresztül), ott egy éjszakát töltenek, és a következô napon egy kis csoporttal találkoznak, aztán mennek busszal a csoporttal együtt Szczawnicába, kis fürdôvárosba, amely a szép Pieniny hegyeken terpeszkedik {sprawls}.
A harmadik napon átmennek a határon Szlovakiába. Mike folytan “Szlovéniának” nevezte: mindenkinek könnyú angolul (és más nyelveken is) összekutyulni ezt a két hasonló hangzásû országnevet / belezavorodni ebbe a két hasonló hangzású országnévbe {mix up these 2 names of countries}, de fôleg az angoloknak, mert itt a kis szigetországunk olyan butyák vagyunk és Angliától igazán távoli országról beszélünk (ahogy mondta Chamberlain miniszterelnök 1938-ban). Itt Mike és David és az egész csoport egy szállodába bejelentkezni fognak, és gyalogtúrán vesznek részt a helyi nemzeti parkban.
A negyedik napon, hosszabb gyalogtúra lesz, a hegységen (a Tátár hegyeken), hótalpat {snow shoes}kell viselni.
Az ötödik napon visszamennek busszal Krakowba, útközben Zakopanebe beugranak, egy kis városba.
A hatodik nap a városnézés jegyében telik Krakowban, sok renanszánz ház, épület van, keskény középkori utcák stb vannak, valamint Európa legnagyobb vásártere, és egy királyi vár. A szép Vistula folyó is a város közelében van.
A hetedik napon visszamennek a reptérre. Heathrowba délután fél hatkor érkeznek.
11:30 Mike távozott. Felmentem az emeletre, méret alapján minôsítettem tovább a csavaraimat, hogy rendezhetjem a csillogó {shiny} új 16 fiókos csavartartómban.
12:30 szorgoskodtam a konyhában, készítettem az ebédet.
13:00 a Lois visszaérkezett, ebédeltünk

Ebéd: három fajta sajt (akárcsak a filmeken, és Franciaországban!!), uborkával, paradicsommal, szôlôvel és kenyérrel, fehérbor

Délután:
13:30 felmentem az emeletre, lefeküdtem, szunyókáltam.
14:30 felkeltem, átmentem gyalog a mamához, készítettem neki egy csésze teát, csevegtem vele egy órát. Felmentem az emeletre, kivettem (lecsavartam {unscrewed})egy polcot, ami a mamának már nem kell. Hazajöttem.
16:30 Találkunk volt két építésszel, mert szeretnénk, hogy egy mosókonyhát építsenek a ház mögé. Megmuttatuk nekik a terveimet, amelyeket elvittek. Megígérték, hogy hozzávetôleges becslést küldenek nekünk egy pár napon belül. Sajnos félünk attól, hogy túl drága lesz nekünk.

Vacsora: disznóhús curry rizssel és borsóval, vörösbor

Este:
20:00 leültünk a nappaliban, tévéztünk, láttuk a Time Team címû mûsort. Ezen a héten a csapat kivizsgáltak és kiástak egy egykori római erôd romjait Észak-Angliában. A mûsor szabályai szerint, a munkát 3 napon belül kell végezni. Nagyon sikeresek voltak a kiásások, feltártak egy még régibb erôdöt, amely a római hódítás legkorábbi korszakából származik, valamint egy sor mauzóleumokat is: olyan volt mint halottak utcája, ennek a római szokásnak csak a második ismert példája Angliában, bár a Time Team csapat egyik tagja, a római korszakra specializálódó/szakosodó régész azt mondta, hogy van egy másik példaja ennek Róma közelében. Emlékeztem, hogy Budapesten is van ilyen, és láttuk ezt Aquincum római utcáin kilenc évvel ezelôtt.

Idôjárás: részben napos, sórványos záporok

Nincsenek megjegyzések: