2008. január 12., szombat

2008 január 11. péntek

Legutóbbi hírek: Egy futballpálya-nagyságú aszteroida csapódhat január 30-án a Marsba, az ütközés azonban nem fenyegeti a Földet - állítják amerikai és orosz kutatók. Kétségkívül sok izgalom lesz a vörös bolygón, de itt türelmesnek kell lennünk, várni kell, míg ránk kerül a sor. Az meglepetés számomra, hogy milyen sok tárgy a világûrben egy (vagy két vagy három stb) futballpálya-nagyságúnak minôsíthetô (mitagadás {there’s no denying} nagyon fontos méretek a futballpálya többszörösei). Nyilván igaz, hogy valami okokból a futballpálya Isten alapvetô mértékegysége {unit of measure}, a metrikus rendszer nem. Elsô vitatéma: futballszurkoló-e Isten? Második vitatéma: a Sátán mûve-e a metrikus rendszer?

Reggeli: “gyümölcs-és-rost”, banán, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
08:30 átmentem gyalogosan a mamához, mert telefonált, hogy az új kazánja zakatol hihetetlenül hangosan, félt attól, hogy felrobbanhat. Amikor érkeztem, felfedeztem, hogy kissé hangos a kazán, de nem “zakatol”, a mama egyik szokásos túlzása volt ez. Mondtam a mamának, hogy nem fog felrobbanni. Készítettem neki egy csésze teát, hazajöttem.
09:00 leültünk a számítógép elé, a “házi vezetôségi csapat” második heti találkozójában vettünk részt (kettesben). Kipipáltuk {we ticked off} azokat a feladatokat, amelyeket sikerült végeznünk a múlt héten. Felsoroltuk azokat az új feladatokat, amelyeket végezni kell, és eldöntöttük, hogy mik a céljaink a jövô hétre, azaz mit el akarjunk érni vagy teljesíteni a legközelebbi találkozó idejére. A feladatlista még ijesztôen {frighteningly} / riasztóan {alarmingly} hosszú!
10:00 a Lois elment kocsival Bishops Cleeve faluba, mert ô és Gillian, a barátnônk szervezett egy kis kirándulást azoknak az öregasszonyoknak, akik járnak a templomba vasárnaponként. A falusi kávézóba mentek villásreggelizni / reggeli-ebédelni {to brunch}. Én pedig kiporszívoztam a házat, lomtalanítottam mindenütt, mert ma délután Bill és Mary, az új szomszédaink jönnek uzsonnázni.

Ebéd: füstölt makréla {mackerel} burgonyával és borsóval, vörösbor

Délután:
14:00 felmentem a hálószobába, lefeküdtem, szunyókáltam. A Lois pedig szorgoskodott a konyhában, szendvicseket és süteményeket készített.
15:00 felkeltem, lementem az ebédlôbe, álltam az ablaknál, árgus szemmel {eagle-eyed} néztem az árvízeket a ház elôtti úton, amint lassan, fokozatosan emelkedett a vízszint {water-level}
15:30 Bill és Mary érkezett, megmutattuk nekik a házunk szobáit, amelyek kicsit különböznek az övéiktôl. Leültünk a nappaliban, uzsonnáztunk és csevegtünk

Uzsonna: szendvicsek, lángosok {scones}, sütemények, tea

Este:
19:00 a Sarah telefonált, hogy hazaért melóból {from work} az árvízek ellenére, bár nagyon nehéz volt az út. Néztünk az ablaktól, ahogy apadni kezd a házunk elôtti vízszint. Hurrá!
20:00 tévéztünk, total kidôltünk…zzzzzzzz

Idôjárás: délelôtt hideg, szeles, hihetetlenül esôs, délután árvizek, este ónos szitálás, enyhe havazás, éjszaka tiszta.

Nincsenek megjegyzések: