2008. január 21., hétfő

2008 január 20. vasárnap

Reggeli: müzli, a saját kertünkben termesztett alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
09:00 végre beraktam a padlásba a karácsonyfát és a karácsonyi díszítményeket, hurrá! Hivatalosan véget értek az ünnepek!
10:30 a Lois elment a templomba, én pedig kikapcsolódtam, terpeszkedtem a heverôn/kanapén, idôrôl idôre beugrottam a konyhába valamit bekapcsolni vagy valamit kikapcsolni. Elolvastam két fejezetet a könyvembôl.
13:00 a Lois hazaérkezett a mamával együtt, harman ebédeltünk

Ebéd: sült bárányhús sült burgonyával, káposztával, paszternákkal {with parsnips} és menta mártással, fehérbor, utóételnek a maradék bogyó-puding

Délután:
14:00 én szorgoskodtam a konyhában, megcsináltam a mosogatást és a törölgetést, a Lois és a mama pedig leült a nappaliban, csevegett. Készítettem neki két csésze teát. Végül felakasztottam a törölgetési rongyot, beléptem az ebédlôbe, rendeztem a mama orvosságát a jövô hétre, aztán bementem a nappaliba, beszálltam a “beszélgetésbe” (tudniillik a mama panaszait hallgattam). A mama ma délután szokásosnál még negatívabb volt, sok mindenre panaszkodott, fôleg arra, hogy “dermesztôen” hideg volt az éjjel a hálószobában (mellesleg jeleztem {I pointed out}, hogy az idô jelenleg pillanatban meglepôen enyhe, de ezzel a mama nem értett egyet). Megígértem, hogy utánanézek a központi fûtésnek, amikor hazaviszem.
15:00 hazavittem a mama, bütyköltem a központi fûtési kazánt, hazajöttem
16:00 készítettem két csésze teát, leültünk a nappaliban, panaszkodtunk egymás között a mamára, hogy milyen fáradhatatlanul negatív jellemû ember!
17:00 felmentem az egyik vendégszobába, megnéztem a DVD-t, amit jelen pillanatban bérelek az angol Amazontól. A címe Három szín: kék, és a fôszereplôje Juliette Binoche, a francia színésznô. “Pas mal” (nem rossz), és biztosan érdekesebb, mint az átlag francia film, de idôrôl idôre a gyors elôretekerés {fast forward} gomb megmentette az életemet {saved my life}. Juliette férje, Patrice és az egyetlen lánya meghal egy autóbalesetben. Patrice zeneszerzô volt, a baleset idején már simfóniát szerezni kezdett, hogy ünnepelje az Európai únió alapításának az évfordulóját.
A baleset után Juliette eleinte {initially} öngyilkos, és elhatárolódik {distances herself}a férje asszisztensétôl, Oliviertól, aki szerelmes bele. Juliette késôbb felfedezi, hogy a férjének egy szeretôje volt, egy fiatalabb nô, aki várja Patrice babát. A film végkifejlete {dénouement} a következô: Juliette befejezi Patrice szimfóniáját Olivier segítségével; egy szerelmi kapcsolat szövôdik Juliette és Olivier között; Juliette a végén megbékél azzal a ténnyel, hogy a férje szeretett egy másik nôt, és egy különös kötödés {attachment} kialakul a két nô között. Ennek a filmnek mi a témája és mi a tanulsága {its moral}? Szerintem a megbékélés {reconciliation}(egyszerû, de hatásos, nem?)

Vacsora: a tegnapi maradék elôétel, vagyis pisztráng {trout} saláta torma {horse-radish} mártással

Este: leültünk a nappaliban, tévéztünkt. Láttuk a “Lark Rise to Candleford” címû viktoriánus jelmezes drama második epizódját.

Idôjárás: enyhe, felhôs

Nincsenek megjegyzések: