2008. április 27., vasárnap

2008 április 26. szombat

Reggeli: müzli, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
08:00 elmentünk kocsival a Sainsburys-be, végeztük a szokásos heti bevásárlást magunknak és a mamának. Hazajöttünk.
09:00 beraktuk a kajánkat a hûtôszekrénybe, a mélyhûtôbe, és a kamra polcaira. Kávéztúnk, aztán átmentünk gyalog a mamához, neki átadtuk a kajáját. Felakasztottam a mama hálószobája falára az új fali órát. Az óra igazítja magát rádió által kiadott idôjelzés segítségével. Csodálatos a technológia, mi? Készítettem a mamának egy csésze teát, és vele csevegtünk egy órát. Hazafelé jövet felcsengettük a mama szomszédját és adtunk ajándékba egy üveg vörösbort, hogy köszönjük a hétfô éjjeli segítségét, amikor éjfél múlt a mama leesett az ágyról.
10:30 Hazaértünk. Észrevettük, hogy James, az építész mégiscsak nem jött az új mosókonyha alapjait letenni. Lehet, hogy meggondolta magát, vagy esetleg a felesége másként döntött!
11:30 Lois zuhanyozott és hajat mosott, én pedig szorgoskodtam a konyhában, készítettem az ebédet.

Ebéd: marhahús kenyérrel, salátával, zsázsával, uborkával, paradicsommal, vörösbor, utóételnek gyümölcs

Délután:
14:00 felmentem az emeletre, lefeküdtem, szunyókáltam. Lois pedig leült a gép elé, nézte az emaileket.
14:30 Lois belebújt az ágyba, elolvastunk még egy fejezetet a könyvünkbôl, elbóbiskoltunk {we nodded off}.
15:30 Elmentünk gyalog Patricia-hoz és Tom-hoz, a barátainkhoz, akik a lóversenypálya tövében {right next to} laknak. Teáztunk, és nagyon finom süteményeket is zabáltunk {we gobbled down}, mindeközben csevegtünk errôl-arról. Ûgy néz ki, hogy a 91 éves Tom jól meggyógyult a mostani betegsége óta, bár egy kicsit nehezen mozog a házban: a mostani kórházi kezelését követôen lépcsôjárót felszereltettek. Az esze kiváló állapotban van, az biztos.
Patricia közel 20 évvel fiatalabb Tomnál. Tizenöt évvel ezelôtt könyvet írt a személyiségtípusokról {personality types}, és nagyon érdeklôdik az emberek iránt. Ismeri a mamát, és gyakran segít nekünk a mama személyiségét megérteni és a mamával kapcsolatos problémákat megoldani. Patricia könyvében folytatott elemzés {analysis} (az úgynevezett Myers-Briggs rendszer szerinti) 16 alapvetô személyiségtípus körül forog {revolves around}. A mama szinte tökéletes ENFP típus: E (extrovertált) és nem I (introvertált), N (iNtuitív: és nem S “sensing” / realisztikus / gyakorlati), F (“feeling”: azaz hajlamos a szív vagy érzelem alapjában dönteni) és nem T (“thinking”: azaz hajlamos objektívan dönteni), P (“perceiving”, azaz hajlamos az árral sodorni {to go with the flow} vagy döntéseket elodázni {put off decisions}, és nem J (“judging”, azaz azt jobban szereti, ha már fix az egész). Lois és én nem ENFP típus, ami néha problémákat okozhat! Patricia nagyon segítôkész. Hazajöttünk.

Vacsora: pulyka burgonyával és paradicsommal, vörösbor, utóételnek csokis mousse

Este:
20:00 Lois leült a gép elé, megnézte az emaileket. Én pedig letelepedtem a nappaliban, tévéztem. Láttam egy BBC dokumentumfilmet Gutenbergrôl és a nyomda feltalálásáról, idôrôl idôre elbóbiskoltam {I nodded off from time to time}. Mike ajánlotta a mûsort, mert nagyon érdeklôdik a nyomtatás iránt, sok évekig tanította.

Idôjárás: többnyire napos, hihetetlenül enyhe (20 fok meleg!)

Nincsenek megjegyzések: