2008. április 15., kedd

2008 április 14. hétfô

Reggeli: zabkása, tej

Reggel / délelôtt:
07:00 korán reggeliztem, mert ma reggel a mama építészei úgy gondolják (szegény ördögök), hogy eljönnek a mama fürdôszobáját átalakítani, a kádért zuhanyfülkét beépíteni {build in}: a munka 5 000 fontba fog kerülni, de ennek az árnak 100%-át a társadalombiztosítás {NHS} hajlandó finanszírozni, mert a mama már nem tudja bemászni a kádba. Ma reggel korán reggeliztem, mert megígértem a mamának, hogy jelen leszek akkor, amikor érkeznek az építészek.
07:30 Aztán minden összeomlott, ahogy féltem is előre a dologtól; a mama telefonált, hogy (állítólag) ma reggel hirtelen sokkal súlyosabb lett a hátfájása, és fel fogja hívni az építészeket, a munkát halasztani. Grrrrr!
09:15 Lois elment gyalog a fodrászhoz, levágatta a haját, aztán haza. Én pedig franciaul tanultam, mert holnap délután az U3A francia társalgási klub találkozója lesz, és a téma “zöld” utazás lesz: érveket vitatni fogjuk pro és kontra. Shirley, Lois és én leszünk a zöldek, a többiek (Diana, Tina, Angie) lesznek a “petrol-heads (szó szerint benzinfejek)”. Tony lesz a bíró. Megfogalmaztam {I formulated} egy pár érvet, és próbálta ezeket franciára lefordítani. Attól tartok, hogy nekem ez a vita nagy bukta {fiasco} lesz!
10:15 elmentünk gyalog a faluba, betértünk a bankba, betettünk egy csekket Sarah kedvéért, hazajöttünk.
10:45 átmentem gyalog a mamához, neki készítettem egy csésze teát, vele csevegtem egy órát. Felfedeztem, hogy a mama színleli a betegségét, és tulajdonképpen kicsit jobb van, mint vasárnap, bár ô ezt nem vallotta be. Hazajöttem.

Ebéd: paradicsom- és bableves, tonhalas szendvics, vörösbor

Délután:
14:00 Lois leült a számítógép elé, készült a holnapi franciaórára, a zöld utazással kapcsalatos kutatásokat végzett. Én pedig szorgoskodtam a kertben. Egy láb (30 cm) mély, ásó-szélességû {spade-width} hosszú árokot ástam, mert késôbb ezen a héten burgonyát ültetni akarunk: összesen három hosszú árokot terveztünk. Aztán lomtalanítottam a ház mögötti rozzant kis budiban/színben, mert a jövô hétfôn a mi építészeim eljönnek, a kis budit lebontani fogják és új mosókonyhát építeni. A kupac kacatot, ami a kis budiban tároltunk – régi mûtrágyát, komposztot, gyomirtót {weedkiller}, kerti játékszereket meg ilyesmit – áttettem a kert végében lévô fészerbe.
16:00 letelepedtünk a nappaliban, teáztunk és uzsonnáztunk.
18:15 Sarah hazaért melóból

Vacsora: csirke kifôtt tésztával és brokkolival, vörösbor, utóételnek sárgabarack habbal

Este:
20:00 letelepedtünk a nappaliban, elkezdtem Loisnak segíteni franciára lefordítani a zöld utazásról szóló beszédét. Ez nehéz feladat lesz, mert Lois kutatásai nagyon alaposak voltak. Lois beszédéhez képest, az enyém gyermetegnek tûnik!

Idôjárás: részben napos, szórványos záporok, hûvös

Nincsenek megjegyzések: