2008. február 10., vasárnap

2008 február 9. szombat

Reggeli: müzli, körte, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
08:00 elmentünk kocsival a Sainsburybe, végeztük a szokásos heti bevásárlást magunknak és a mamának (és ezen a héten Andrée-nak is, a francia barátnônket, aki kedden szemmûtéten esett át a kórházban, és most otthon lábadozik / talpraáll {is recuperating}.
09:00 Sarah érkezett, a házunk elôtt párkolta a kocsiját, mert találkája volt a környékbeli fodrásszal
09:30 Lois elment kocsival Andrée-hoz, én pedig elmentem gyalogosan a mamához, hoztam magammal a mama heti kajáját. Vasárnap óta nem láttam, mert náthás voltam, így sok feladat várt rám! Készítettem két csésze teát, és csevegtem vele egy órát. Sarah is benézett a hajvágása után, de mondta, hogy nem tud sokáig maradni, mert a városba kell mennie. Sarah távozott. A mama mondta, hogy szeretne egy “pembroke” antik asztalt vásárolni, így nézelôdtem az angol Ebay-en, találtam olyant, ami neki tetszett, és licitáltam erre a mama kedvéért. Holnap délután véget ér az aukció.

Ebéd: (a tegnap esti fogás ismétlése) “bean sprout” saláta, nokedli, garnélarák {prawn}, petrezselyemmel {with parsley}, citromlével és osztriga {oyster} mártással, a saját kertünkben termesztett egresbôl készített gyümölcsbor

Délután:
13:15 elmentünk sétálni egyet, felmentünk a közeli Cleeve Hill-re, amely kicsit több, mint 1000 láb (305m) magas, tehát ennek következtében / ebbôl kifolyólag nem “hill”nek, hanem “mountain”-nak hivatalosan minôsíthetô. Az idô gyönyörú volt: kétségkívül februári tavasz, és szép kilátás volt a csúcsról, pl az egész falura és a városra, a közeli (ló-)versenypályára, és az egész Evesham-völgyre. A szép Malvern Hills hegység is (innen 20 mérföldre vagy 32m-re) volt tisztán látható a horizonton. A csúcson állva, észrevettem, hogy már nem mûködik az órám: úgy látszik, hogy kimerült {has run down} az elem, bár csak két éve kaptam születésnapi/szülinapi ajándékba.
14:30 hazaértünk és felmentünk az emeletre, lefeküdtünk, elolvastunk még egy fejezetet a könyvünkbôl, szunyókáltunk. Felébredtünk, átadtuk magunknak a szokásos díjat, egy kis kis tábla tejcsokit (bocicsokit?), és ott feküdtünk ropogtatva.
16:00 felkeltünk, és Lois két csésze teát készített. Üldögéltünk/ücsörögtünk az ebédlôben, teát kortyoltunk és csevegtünk. Aztán kimentünk a ház mögötti kertbe, megtekintettük a virágágyakat, káposztaföldet, bokrokat stb, meg minden mást. Ha így folytatódik a tavaszi idôjárás, tervezzük, hogy kicsit kertészkedünk és lomtalanítunk a jövô héten, ha van idônk. Ez legeslegtökéletesebb hét lesz egy kis gyomlálásra {weeding}, azaz mielôtt sok minden kirügyezik {burgeons} és burjánzik {runs wild}!

Vacsora: kolbász krumplipürével {mashed potato} és karfiollal, a saját kertünkben termesztett szilvábôl készített gyümölcsbor

Este:
20:00 Lois szerkesztette tovább a gyermekkora történétet az ebédlôben a gép elôtt ülve/görnyedve, én pedig terpeszkedtem a kanapén a nappaliban, a BBC7 rádiót hallgattam: eredetileg az 50-es években közvetített vígjátékok mentek. Szunyókáltam és nosztalgiáztam. Már leszázalékoltam magam {I’ve pensioned myself off}: öreg szivar vagyok.

Idôjárás: hihetetlenül enyhe, napos

Nincsenek megjegyzések: