2008. február 22., péntek

2008 február 21. csütörtök

Reggeli: zabkása, körte, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
09:00 lomtalanítottam a kocsit, mert megígértük, hogy ma délelôtt fuvarozzuk a mamához a “csillogó új” antik asztalát.
09:15 az ablaktisztítô érkezett. Ez alkalommal elôször nem használ létrát az elsô emeletes ablakoknak, hanem egy hosszú (5 méteres?) rúdot egy szivaccsal {a sponge} a végén. Valami automatikusan ellátja a vizet. Csodálatos a technológia, nem?
09:45 fizettünk az ablaktisztítônek, és az távozott.
10:00 beraktuk a mama antik asztalát a kocsiba, fuvaroztuk a mamához. Átrendeztük a mama bútorait, hogy elférjen az új szerzeménye. Szerintünk alkalmi vétel volt, mert 250 éves, és nem volt drága. Csak mi licitáltunk rá az Ebay-en, így a minimális áron kaptuk. Hazajöttünk.
11:00 nyelvtani feladatként megpróbáltam lefordítani franciára a tegnapi magyar blogomat
12:00 a postás egy könyvet hozott, a legutóbbi Ebay szerzeményemet: a teljes címe “Uralic and Altaic Series: Volume 76: On Emphasis and Word Order in Hungarian (a finnugor-uráli sorozatának 76. kötete: a hangsúly és a szórend a magyar nyelven) ” . Kiefer Ferenc írta, és elôször 1967-ben jelent meg. Ez a könyv az Ebay-en kívül nagyon drága. Láttam az amerikai Amazon weboldalán, és 180 dollárba kerül. Kár, hogy nem értek a nyelvtudományhoz {I don’t know anything about linguistics}! Mégis megpróbálom elolvasni.

Ebéd: csirke-, burgonya- és póréhagymaleves kenyérrel, a kertünkben termesztett szilvából készült gyümölcsbor.

Délután:
13:00 felmentem az emeletre, lefeküdtem és szunyókáltam
14:00 elmentem sétálni egyet a falu körül, hazajöttem.
15:00 elolvastam még két oldalt (a 66. és 67. oldalt) a Rudolf könyvembôl. Most a híres “búcsúleveleket” beszéljük meg. Hurrá! Azt hiszem, kezd fény derengeni az alagút végén! “Most már rettenetesen sürget az idô, oly kevés van hátra” stb stb. Van a könyvben egy fénykép Krauss báróról, a bécsi rendôrkapitányról. Szimpatikus embernek néz ki. Hajrá {go for it!}, Krauss! A “végzetes napon”, Krauss levelet kapott Larisch grófnôtôl, sôt Helene Vetsera báróné és Alexander Baltazzi gróf meglátogatta a schottenringi irodájában. Szóval reggeltôl egész nap sürgés-forgás volt!
16:00 a mama telefonált, hogy kiégett a villanykörte a nappaliban, átjönnél cserélni? Átmentem hozzá gyalog, cseréltem a körtét. Hazajöttem.
1700 elolvastam egy pár oldalt a csillogó új nyelvtudományi könyvembôl. Jaj nekem, sajnos itt ezeknek az alagútnak a végén semmiféle fény nem látszik!
18:00 Sarah érkezett melóból. Átöltözködött és kiment, mert ma este nem nálunk vacsorázik. A saját lakásában fog vacsizni, hogy megbeszélhesse Gareth-thel, hogy mit tegyenek: eladják a lakást, vagy egyszerûen bérbe adják?

Vacsora: tonhal burgonyával, karfiollal és gombával, a kertünkben termesztett szilvából készült gyümölcsbor, utóételnek sárgadinnye

Este:
19:00 Lois elment a templomba. A barátnônk, Margaret felvitte a kocsijával.
20:00 terpeszkedtem a kanapén a nappaliban, tévéztem. Láttam DVD-n a “Father Ted” címú angol vígjáték második sorozatának az elsô két epizódját.

Idôjárás: többnyire felhôs, hideg, egy kicsit szeles

Nincsenek megjegyzések: