2008. február 13., szerda

2008 február 12. kedd

Legutóbbi hírek: a blikk.hu szerint Grosics Gyula, az Aranycsapat legendás labdarúgója kedd délelőtt elhagyhatta a Kútvölgyi Kórházat, ahova január 24-én tüdőproblémákkal került be. A 82 éves kapus a Ferencváros melegítőjében és rajta egy köntösben fogadta az érdeklődőket. Ennek a barátom „Magyar Mike” nagyon örulni fog, mert persze jól emlékszik az Aranycsapatra és a híres 1953. évi gyôzelmére.

Reggeli: fruit’n’fibre (“gyümölcs-és-rost”) gabonapehely, a saját kertünkben termesztett alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
10:00 Lois elment gyalogosan a barátnônkhöz, Margaret-hez, aki a falu másik oldalán lakik. Ott kávézni fog Margaret-tel és a templom más nôi tagjaival. Én pedig kivettem a szemetet, aztán rendbe hoztuk az összes fúrófejemet {all my drill bits}, és beraktuk a csillogó {shiny} új 32-fiókos csavartartóm egyik üres fiókjába, és végül leültem a gép elé, terveztem az idei valentin-napi üdvözlôkártyámat: a téma “a Keltek” lesz, mert fél-walesi származású vagyok, és csütörtökön a keltekrôl szóló elôadást fogunk hallgatni, a U3A (harmadik kor egyeteme) által szervezett történelem rajongók klubjának “évadnyitó” találkozóján. Képeket letöltöttem {I downloaded} az internetrôl, és vázlatos {outline} tervrajzzal elôrukkoltam {I came up with}. Igen, a zord {grim} külsöm {exterior} romantikus lelket takar. De persze az eszem elsôsorban az idei “Turner Prize”-on, Anglia legtekintélyesebb mûvészeti díján jár.
11:00 Döntettem, új pizsamát vásárolok az angol Ebay-en. Mégiscsak {after all} a régi pizsamám már undorító állapotban van. A “vedd meg most” opciót használtam, ami azt jelenti, hogy egybôl az enyém a termék. Hurrá! Végre éjszakánként is leszek divatos!
12:00 beléptem a konyhába, és elkezdtem az ebédet készíteni: sürgés-forgás {hustle and bustle}!
12:30 Lois hazaért és ebédeltünk.

Ebéd: sajtos szendvics uborkával, paradicsommal és a saját kertünkben termesztett szilvából készült chutney-val is gyümölcsbor is.

Délután:
14:00 Lois elment kocsival a kórházba, odafelé menet felvette Andrée-t, a francia barátnônket, akinek ma délután találkája van a szemorvossal (múlt héten szemmûtéten esett át, és az orvos szeretne utánanézni Andrée jelen állapotának. Én “zabáltam” még négy oldalt a Rudolf könyvembôl: 59. oldalastól a 62. oldalig olvastam (csak 9 ismeretlen szót kerestem ki a szótárban!). A nagy kérdés: Rudolf szándéka mi volt akkor, amikor eldöntötte, hogy Mayerlingbe utazik a végzetes napon {on the fateful day}, és pontosan mikor döntötte el?
15:30 Lois hazaért a kórházból.
16:00 átmentünk gyalogosan a mamához, készítettem neki egy csésze teát, csevegtünk vele egy órát.

Vacsora: pulyka gomba martással, kifôtt tésztával és brokkolival, és a saját kertünkben termesztett szilvából készült gyümölcsbor

Este:
20:00 Lois leült a gép elé, szerkesztette tovább a gyermekkora történetét, és olyan új fejezetet is mellékelt {appended}, ami a gimnázistakoráról is szól. Én pedig terpeszkedtem a kanapén, még egy oldalt olvastam a Rudolf könyvembôl (a 63. oldalt”, aztán tévéztem.
21:00 Sarah telefonált, hogy szeretne nálunk tölteni az éjszakát, így Lois sebtében rendbe tette az ágyát. Fél órával k‎ésôbb megérkezett. Csevegtünk fél órát.

Idôjárás: napos, enyhe

Nincsenek megjegyzések: