2008. február 26., kedd

2008 február 25. hétfô

Reggeli: “gyümölcs-és-rost" gabonapehely, a kertünkben termesztett alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
07:00 elôször végeztem az új mozgásprogramomat, a mozgás elôtti elôkészületeket és a mozgás utáni mozdulatsorokat is beleértve. Jó érzés volt, bár recseg-ropog {creaks and groans} minden porcikám!
09:00 átmentem gyalog a mamához, hoztam magammal egy doboz torokfájás elleni tablettákat, mert majdnem kifogyott a mama doboza. Készítettem neki egy csésze teát, csevegtem vele egy órát. Hazajöttem.
10:30 elolvastam még egy fejezetet a romaiakról szóló könyvembôl. Érdekes, hogy a kelták nagy része harci szekéreket használt a romai hadsereg ellen. Ez a taktika azelôtt megfélemlítte a legtöbb ellenségüket, de nem volt hatásos a jobban fegyelmezett {better disciplined} romai katonák esetében. Azonkívül is a kelta gyalogság {infantry} túl könnyû fegyverzetû {too lightly armed} volt a romaiakhoz képest. Azt hiszem, hogy bár nem maradott Caesar azért, hogy teljes hódítást vigyen véghez {bring about, achieve}, már tudták a kelták, hogy nekik leáldozott a csillaguk {it was all up for them}.
11:00 elmentünk gyalog a faluba, mert ma délelôtt a helyi “gondozók” havi találkozója lesz. Julie Wales nevû tanácsadó elôadást tartott, a témája a gondozók érzelmi és lelki problémái. Érdekes elôadás volt, és jó volt kérdéseket feltenni Julie-nak és emellett a többi gondozókkal beszélgetni az elôadás után.

Ebéd: paradicsom- és bableves, humusz kenyérrel és uborkával, fehérbor

Délután:
14:00 kimentünk a kertbe, elkezdtük a tél utáni gyomlálást, kitéptük {we pulled up} a maradék kellbimbót és spenótot, és a csillogó új komposztládánkba beraktuk.
18:00 Lois egyedül vacsorázott, aztán elment a barátnônkhöz Gillian-hoz a többi “csajjal” együtt “bulizni”!
18:30 Sarah érkezett melóból, és vacsoráztunk kettesben.

Vacsora: húspátétom {meat pie} burgonyával, zöldbabbal és kellbimbóval, kertünkben termesztett szilvából készült gyümölcsbor, utóételnek gyümölcsös ropogós {fruit crumble}

Este:
20:00 Sarah leült a számítógép elé, emaileket olvast. Én pedig letelepedtem a nappaliban, tévéztem és szunyókáltam.
21:30 Lois hazaért, és harmasban tévéztünk, láttunk egy érdekes dokumentumfilmet. A téma Margaret Thatcher volt és a Downing Streetben töltött évek. A músorvezetô az ex-miniszter, Michael Portillo volt, más szóval ez a mûsor egyik igazi bennfentes szempontja volt. Sokan hiszik, hogy Maggie az eddigi legnagyobb miniszterelnökünk volt (legalább, ami a békeidôt illeti), és a nyolcvanas években számos “nagy sarkanyt” megölte (a szakszervezeteket, Angliában levô szocializmust és bûrokráciát, a nyugati országokban levô orosz-fóbiát stb), de a harmadik választási gyôzelme után (a mesterhármasa {hat-trick} után), nem voltak még nagy sarkanyok, és a végén “eltévedett” Maggie, hiába apró kis sarkanyokat keresve, hogy megölelje.

Idôjárás: hüvös, délelôtt napos, délután felhôs,

Nincsenek megjegyzések: