2008. február 12., kedd

2008 február 11. hétfô

Legutóbbi hírek:
Tünde, a budapesti levelezôpartnerem közölte velem, hogy a blikk.hu. szerint negyven százalékkal több azonosítatlan repülő tárgyról érkeztek bejelentések 2007-ben a brit védelmi minisztériumhoz, mint egy évvel korábban. Tavaly összesen 135 ufót láttak, míg 2006-ban 97-et. A bejelentők között akad két pilóta is, egy Cardiff közelében kempingező pedig arra panaszkodott, hogy egy űrhajóflotta elragadta a kutyáját és a sátrát.
Azon gondolkodtam, hogy emailt elküldöm a Blikknek, mert kivácsi vagyok, elsôrban azt akarom tudni, hogy melyik légitársaságnál dolgoznak ezek a pilóták, úgy hogy elkerülhessem ezt a légitársaságot a jövôben.

Reggeli: zabkása, a saját kertünkben termesztett alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
08:45 átmentem gyalog a mamához, készítettem neki egy csésze teát. Fizettem egy számlát a mama kedvéért és elrendeztem egy kis dobozba a tablettáit a jövô hétre. Aztán haza.
10:00 elmentünk kocsival a Duntisborne Abbots faluba, útközben felvettük Rose-et és Shirley-t, a barátnônket, mert ma délelôtt a helyi U3A (“University of the Third Age”: a harmadik kor egyeteme) által szervezett “kertészet rajongók {gardening fans} klubjának” elsô kertlátogatása lesz. “Cotswold Farm”-ba mentünk, ahol mesések {fabulous} az óriási kertek, bár a jelen pillanatban a farm legfôbb vonzereje a sok ezer hóvirág {snowdrop(s)}, amelyek most teljes virágjában {in full bloom} vannak. Társalogtunk a farmerrel / gazdával és a feleségével a hóvirágról, és meglepôdve hallottam, hogy 250 különbözô fajta van. Ebédeltünk a farmon, és ebéd közben csevegtem a távoli rokonommal, Owen Daviddal, aki a kertlátogatások szervezôjének, Shelagh Davidnak a férje. Hazajöttünk, útközben letettük Rose-et és Shirley-t.

Ebéd: (a farmon) otthon készült {home made} pasztinákleves friss kenyérrel, tea

Délután:
14:00 Lois leült a gép elé, emaileket áttekintett, én pedig elmentem sétálni a falu körül, hallgatva a francianyelv oktató kazettámat a walkmanemen {on my walkman}.
15:00 felmentem az emeletre, lefeküdtem, szunyókáltam.

Vacsora: sült bárányhús menta mártással, burgonyával, sárgarépával és a saját kertünkben termesztett kellbimbóval, a saját kertünkben termesztett egresbôl készített gyümölcsbor, utóételnek egres-püré habbal

Este:
20:00 leültünk a nappaliban, néztem a francia nyelv oktató videókazettát.
21:00 tévéztünk, láttuk a City of Vice címû drámasorozat utolsó epizódját. Érdekes sorozat, tele van erôszakkal és szex-szel, de a való életen alapuló történeteket ábrázolja, és korabeli {contemporary} bírósági dokumentumokat használja. Londonban a XVIII század derekán annyira elharapódzott az utcai erôszak, hogy Henry Fielding, a híres regényíró (elsôsorban híres arról, hogy a klasszikus Tom Jones címû regényt írta) elhatározta, hogy megpróbálja a vak testvére segítségével fôvárosi rendôrséget felállítani. Nem volt könnyû feladat, mert a parlament és a nép is a rendôrség fogalmát a “kontinentális zsarnokságok {tyrannies}” egyik jellegzetességének tekintette. Ezeket az elsô rendôroket a “Bow Street Runners”nak hívták. Csak haton voltak, de úgy látszik, hogy nagy siker volt ez az új fogalom / felfogás / közeledés, és jelentôsen csökkente a bûncselekmények számát.

Idôjárás: napos, enyhe

Nincsenek megjegyzések: