2009. április 25., szombat

Kiruccanás Közép-Walesbe

Kép: a knightoni juhpiac, az eladó juhok és Lois (aki nem eladó)
Kép: Presteigne-ben, a Lugg folyó (Anglia és Wales közötti jelképes határ)
Kép: sétáltak a 400 méter magas Offa's Dyke ösvényen ezek a lábak (és ezek a zoknik!)
Kép: Lois a szálloda előtti kertben

Kép: Lois a 1200 láb (400 m) magas Panpunton Hill csúcsán, az Offa's Dyke ösvényen
Kép: a Teme folyó partján

Szerdán délelőtt elindultunk Közép-Wales felé, ütközben benéztünk a Dunkertons almabor-készítő üzembe, csevegtünk az üzem tulajdonosával és egykét dolgozóval, és vettük három üveg almabort. A Herefordshire megye híres az almaboripara miatt.

Ebédeltünk az Arrow folyó partján, aztán továbbmentünk Presteigne-be és bejelentkeztünk a szállodánkba. A szálloda 1616-ban épült, a híres Bradshaw család ebben a házban lakott: John Bradshaw az a bíró volt, aki 1649-ben halálra elítélte az akkori királyt, I. Károlyt.

Szerda délután körülnéztünk a városban, megnéztük a XVI. századból származó megyei bíróságházat és a csendes Lugg folyót, ami Anglia és Wales közötti (jelképes) határt jelenti, és aztán vacsoráztunk a szállodában és lefeküdtünk. Hihetetlenül csendes ez a kisváros, és csodák csodája az ágyunkban este meg reggel csak a madarak énekét hallottunk.

Csütörtökön kocsival elmentünk egy másik walesi kisvárosba, Knightonba és megnéztük a heti juhpiacot, aztán gyalog átmentünk a csendes Teme folyón (így visszatérve Angliába), felmásztunk a meredek Panpunton Hill hegyre és sétáltunk néhány mérföldre észak felé az Offa’s Dyke Path ösvény mentén: nagyon szép kilátás volt a Teme völgyére.

“Offa’s Dyke” a VIII. században emelt hatalmas földépítmény, mely egykoron az angolszász Mercia királyság határát jelölte (Offa, Mercia leghíresebb királya azért emeltette a földépítményt, hogy megvédje a walesiektől a királyságát). A sánc 80 mérföldes (129 kilométeres) szakasza a mai napig is látható, némely része 8 méter magasan emelkedik. Az ’Offa’s Dyke Path’ országos túraútvonal az angol-walesi határ mentén húzódik 285 km hosszan, a Chepstow melletti Severn torkolatától egészen az észak-walesi partokon lévő Prestatyn-ig.

A seta után délután kifáradtan ám boldogán visszatértünk a szállodánkba, vacsiztunk, majd lefeküdtünk. Pénteken kijelentkeztünk a szállodából és hazajöttünk, aztán nekiláttunk kitakarítani és bababiztossá tenni a házat, mert szombattól Alison és a két unokánk meglátogat háromnégy napra.