2009. április 21., kedd

2009. április 21. kedd

Kép: a konyhánk frissen bevakolt kéménye (köszi, Bob!)

Reggel 8-kor gyalog átmentem a mamához, odafelé menet beugrottam a sarki közértbe és 2 darab 100 wattos villanykörtét vettem. Megérkeztem a mamához, kicseréltem a villanykörtét a mama ebédlőjében, teát főztem, csevegtem vele egy órányit, aztán hazajöttem.

Tízkor elkezdtem a füvet lenyírni: hogy egész pontos legyek, a ház előtti füvet, a ház mögötti füvet, és a kert végén levő füvet is (azaz a gyümölcsfák között). Lois közben törpebabot, franciababot, salátát és rakéta salátát ültett a veteményes kertben. Később segítettem neki a (zöld)babkarókat felállítani, aztán kettesben kávéztunk a kerti asztalnál.

Délben bementünk a házba, megágyaztunk a két vendégszobában, mert a holnap kezdődő kéthárom kiruccanásunk után Alison és a két unokánk meglátogat minket négy napra.

A mama telefonált, hogy teljesen fel van dobva, olyan érdekes délelőttje volt, mert a sarki szatócs anyósa, Dina belenézett fél órás csevegésre és annyira érdekes volt a beszélgetésük. Úgy látszik, hogy Dina meglátta a mama jeruzsálemi bibliáját az asztalon, és elkezdett az Isten „helyes” nevéről, Yahwehról stb beszélni. A szatócs és a család dél-afrikai holland származású, pár évvel ezelőtt kivándoroltak Angliába. Mindez persze a mamát a hetedik mennyországba repítette.

Kettesben ebédeltünk a kerti asztalnál, aztán felmentem az emeletre, lefeküdtem, szundítottam egyet. Lois közben újságot olvast. Fél háromkor keltem fel, és teáztunk a kertben. Fél négykor elbújtunk a bokrok möge, hogy a szomszédok ne legyenek szemtanui az orientális stílusú tornánknak, és nekiláttunk gyakorolni a tíz tai chi pozíciót. Aztán uzsonnáztunk a kerti asztalnál: tea és lekváros kenyér – fincsi!

Ötkor Bob, a szomszédunk benézett, és bevakolta a konyha kéményének a falát, ahol a régi cirkó állt január előtt, amikor a barátságos környéki gázszerelőnk felszerelte a csilli-villi újat. Bob csak harminc perc alatt befejezte a munkát. Megkérdeztük, hogy mivel tartozunk, de Bob csak azt mondta, hogy nem kér semmit, baráti szívességként csinálta meg. Később Lois átment hozzá (Bob épp a háza előtti kertben dolgozott) és átadott neki két üveg bort, aminek nagyon örvendett.

Hatkor becsomagoltunk egy bőröndbe néhány holmit magunknak, mert holnap kocsival elmegyünk Közép-Walesbe egy pár éjszakára.

A mama telefonált, hogy pocsék volt az egész napja: valami baj történt az ebédlőben levő rolóval, és mi több, a közeli szomszédja, akit a mama nem szeret, Linda felhívott, és sokáig locsogott stb stb.

Csak úgy hadart és hadart nekem a mama, szidott embert és Istent. Emlékeztettem, hogy korábban telefonált, hogy fel van dobva, annyira érdekes volt a délelőttje stb. A mama azonban nem akarta bevallani, hogy nem pocsék volt az egész napja. Ezért tartjuk nehéznek a mama személyiségét!

Fél hétkor Sarah megérkezett a melóból, és hármasban vacsiztunk. Kaja után Sarah elrohant a saját lakásába, mi pedig letelepedtünk a nappaliban, és totál kidőltünk.....zzzzzzzz!!!!!

Nincsenek megjegyzések: