2007. december 21., péntek

2007 december 20. csütörtök

Reggeli: müzli, körte, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
09:30 elmentem gyalog a faluba, beugrottam a gyógyszertárba/patikába, receptet beadtam a mama kedvéért. Csak 5 perc várakozás után (a gyógyszerész gyorsan elkészítette/összeállította[1]) megkaptam a mama orvosságát/gyógyszerét, továbbmentem a bankhoz, kivettem 200 fontot az automatából a mama számára, aztán átmentem a mamához. Átadtam neki a pénzt, készítettem neki egy csésze teát, mozgattam az egyik hordozható fûtótestét a nappaliból az ebédlôbe. Beszélgettem vele egy órát. Hazajöttem gyalog.
10:30 felmentünk a Lois-szal az emeletre, a két “vendég hálószobába” (azaz a két lányunk volt hálószobájába), az ágyakat[2] tiszta lepedôkkel, párna- és paplanhuzattal terítettük (az Ali, az Ed meg a kis Josie jön szombat este).
12:00 a Lois leporolta a bútorokat, a tárgyakat meg minden ebben a két szobában, én pedig lementem a földszintre, szorgoskodtam a konyhában (tudniillik csetlettem-botlottam), készítettem az ebédet.

Ebéd: sajtos szendvics uborkával és paradicsommal, gyümölcslé (ínyenc[3] ételek, nem?!!)

Délután:
13:30 elmentünk kocsival Patricia-hoz, a barátnônkhoz; felvettük, vittük a gloucesteri “Royal Hospital” kórházba. A férje, Tom jelen pillanatban tüdôgyulladásban szenved, tegnap kórházba szállították, elég súlyos már az állapota. Patricia nem ismeri jól Gloucester várost, meghozzá ma migrénben is szenvedett: tegnap visszarohant/visszarobogott Franciaországból repülôvel Tom váratlan betegsége miatt, és az egész napja tele volt feszültséggel. Letettük Patriciát a kórház elôtt, azt mondta, tervezte, hogy “ne aggódj, busszal vagy taxival jövök vissza. Hazajöttünk kocsival.
15:30 összeszereltük[4] a védôkorlátot[5], amit on-line rendeltünk múlt hónapban a Mothercare weboldaláról és helyeztük a lépcsô aljára[6] (persze nyügnek tekintjük, de szükséges nyügnek: ott maradni fog a védôkorlát, amíg a Josie lakik nálunk. Nyilván akarjúk, hogy a házunk aranylag gyerekbiztos[7] legyen!)
16:30 behoztam a házba a garázsból a második tartalék[8] hûtônket[9]; kilencen leszünk a karácsonyi napon, így egy csomó kaját kell tárolni!

Vacsi: füstölt sonka burgonyával és brokkolival, vörösbor; utóételnek mango habbal

Este:
19:00 a Lois elkezdte feldíszíteni a karácsonyfánkat, én pedig üldögéltem/ücsörögtem a nappaliban, szunyókáltam, tévéztem, láttam régi karácsonyi zenevideókat a “The Hits” kábel-csatornán: nagy gyerek vagyok. Ne gondold, hogy lusta vagyok: a Lois egyik kedvenc idôtöltése a karácsonyfa feldíszítése
21:00 bementem az ebédlôbe, bekapcsoltam a számítógépet, indítottam azt a szoftvert, amivel videót DVD-re áttölteni lehet (Annie filmjének a második részét akarom felvenni DVD-re: ehhez egykét óra kell, de dögfáradt vagyok, így reggel utána fogom nézni, hogy sikerült-e)
21:30 felmentem a hálószobába, korán lefeküdtem, totál kidôltem - zzzzz!
22:00 a Lois az ágyba bebújt, felébredtem, és elolvastunk még egy fejezetet a könyvünkbôl, elaludtunk.

Idôjárás: hideg, ködös; nagyon nehéz volt az út Gloucesterbe.
[1] made up (the medicine)
[2] spare beds
[3] gourmet
[4] we assembled, put together
[5] stair-gate
[6] at the foot (of)
[7] child-proof
[8] spare
[9] our fridge

Nincsenek megjegyzések: