2007. december 11., kedd

2007 december 10. hétfô

Legutóbbi hírek: a budapesti levelezôpartnerem, Tünde közölte velem, hogy nagyi lett, és az újszülôttrôl két cuki fotót is küldött emailen. A kis Petra 3 kilót nyom, 54 cm magas (vagy hosszú? Eszembe jutott, hogy nálunk Angliában csak a baba súlyát hirdetjük születéskor, nem a hosszát, de miért nem?). Mindenestre gratulálok mindenkinek, Petrát is beleértve! Sejtem, jó hossz 54cm, nem?!

Reggeli: “gyümölcs-és-rost”, alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
09:00 átmentem gyalog a mamához, útközben betértem a helyi élelmiszerboltba, egy kenyeret és két citromot vettem. Vittem magammal készpénzt (80 fontot) a mamának, amit kivettem számára a falusi (bankjegy)automatából az elôzô napon. Azt mondta, hogy “tegnap tévedésbôl[1] valami mûanyag dolgot betettem a mosógépbe, és most tele van apró kis darabokkal, mit tegyek?”. Válaszoltam/feleltem, hogy visszajövök késôbb ma délután, rendbe hozom.
10:00 “Magyar Mike” érkezett, és magyarul tanultunk együtt. Mike egy kiruccsanásról/kirándulásról beszélt, amit a minap Abergavennybe tett busszal Maryvel együtt. Abergavenny egy kis város a walesi hegyekben, ahol minden kedden egy hires heti vásár van a fôtéren. Egy érdekes régi templom is van a város központjában, amit megtekintettek. A XI. Században épült és eredetileg egy bencés kolostor volt, de kivételesen a városi lakosság is egybôl templomként használták. A Reformációnak és a kolostorok feloszlatásának idején a városi emberek kérték a királytól, VIII. Henriktôl, hogy kímélje[2] a kolostort, és egy anglikán templomnak átalakították.
Persze annak idején a legtöbb helyen a kolostorok teljesen elpusztultak. A helyiek szempontjából, egyrészt az elpusztult kolostorok kövek és téglák jó forrása voltak, ha új házakat építettek, de másodrészt a kolostor a helyi kórház szerepét is játszotta, ami így eltûnt. Sok helyieket is foglalkoztatott/alkalmazott a kolostor, és ezek az emberek munkanélküliek lettek.
11:30 Mike távozott, és a Lois elment a Blooms kertészeti üzletbe az elôzô munkatársaival együtt ebédelni.
12:00 szorgoskodtam a konyhában, illetve/illetôleg cseteltem-botoltam a konyhában, felhevítettem/felmelegítettem a mikróban (azaz a mikróhullámú sütôben) az ebédemet

Ebéd: (asztal egy személyre) vagdalt marhahús sült burgonyával és sárgarépával, vörösbor (ma kivételesen az ebéd volt a fôétkezés)

Délután:
14:00 felmentem a hálószobába, lefeküdtem, szundítottam/szundikáltam/szunyókáltam
15:00 a Lois hazajött, ô is lefeküdt, elolvastunk együtt még egy félfedejezetet a könyvünkbôl
16:00 átmentünk gyalog a mamához, odafelé menet betértünk a helyi élelmiszerboltba, négy gyümölcskosárt vettünk [nálunk nagy szokàs karácsonykor gyümölcskosárt enni], amelyeket a mamával együtt megettünk egy csésze teával. Rendbe hoztuk a mosógépet. Hazajöttünk

Vacsi: sonkás szendvics uborkával, tea

Este:
19:00 leültem az ebédlôben a számítógép elé, elkezdtem szerkeszteni egy cikket, amit Rick, egyik FranceSIG (franciabarát) Klub tagja küldött nekem múlt héten a legközelebbi (januári) hírlevélre. Nagyon mulatságos cikk, Ricknek és a párjának a nyári francia túrájukról szólt, a cikk stílusa vicces és nem sablonos, ami nekem nagyon tetszik. Sok fotót is tartalmazott, ami jó. Legalább 6 oldalt fog tölteni, hurrá! De a Microsoft Office softvert már szeptember óta nem használtam; segítség, mit tegyek??!!! Mindeközben a Lois tévézett a nappaliban.
22:00 lefeküdtünk, elolvastunk még egy félfejezetet a könyvünkbôl, elaludtunk.

Idôjárás: többnyire napos, de hideg

[1] by mistake
[2] spare

Nincsenek megjegyzések: