2007. december 12., szerda

2007 december 11. kedd

Legutóbbi hírek: Magyar Mike és én mindketten karácsonyi üdvözlôlapot kaptunk tegnap a kecskeméti barátunktól, Miklóstól. Jókedvû volt Miklós akkor, amikor elküldötte, és nem nehéz kitalálni, hogy miért: azt sejtjük, hogy végleg otthagyta/elhagyta ôt a felesége.

Reggeli: “weetabix”, alma, (ôszi)barack, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
10:00 leültem a számítógép elé, szerkesztettem tovább a cikket, amit Rick küldött nekem a FranceSIG (franciabarát) Klub januari hírlevelére, majd még két cikket, amit a klub egy másik tagjától, Davidtol kaptam októberben. A három cikk összesen 9 oldalt töltött, ami jó kezdet! Szeretem, ha a hírlevél összesen legalább 24 oldal hosszú. A maximum 40 oldal, egyébként nem mûködik a fûzôkapocs[1]. Sôt négy többszöröse[2] kell lenni - ami bosszantó/bosszant[3] - egyébként üres oldalak is jelennek meg!

Ebéd: paradicsom- és bableves kenyérrel, gombolya, saláta, uborka, paradicsom, zsázsa[4], paprika, vörösbor; utóételnek banán

Délután:
14:00 felmentem a hálószobába, lefeküdtem, szundítottam/szunyókáltam/szundikáltam
15:00 elmentünk gyalog a postára, beadtunk egy csomagot (egy naptárt, amit a huginak, Kathynak küldünk, Amerikába. Továbbmentünk gyalog a mamához. Beszélgettünk vele egy órát. Készítettem neki egy csésze teát. Hazajöttünk gyalog.
Észrevettük/észleltük/megfigyeltük, hogy a mama napról-napra egyre szétszórtabb lesz, egyre szórakozottabb, mostanában/manapság/mostanság igazán zavarosfejû lett. Októberben az öcsém, a Steve egy 40 fontos WH Smiths ajándékutalványt (!! – felveti a pénz???) adott neki 88. születésnapi ajándékba, és ma kiderült, hogy elhányta[5] ezt az utalványt a mama, és aggódott amiatt, hogy Steve tegnap kérdezte, hogy mit vásárolt vele. A mama mondta magabiztosan, hogy én októberben vittem ôt kocsival a bankba, ahol pénzre váltotta az utalványt. Megmagyaráztam, hogy az utalványt csak a WH Smiths könyvesboltnál lehet használni és ilyen utalványok egyáltalán nem érdeklik a bankot!

Vacsi: disznóhús almamártással, burgonyával, brokkolival, zukkinival, vörösbor; utóételnek gyümölcsös saláta (lycheevel, ananásszal, (ôszi)barackkal, kiwi gyümölcssel)

Este:
18:00 megcsináltam a mosogatást, miközben a Lois még több karácsonyi üdvözlôlapot írt.
19:00 áttekintettem még több Franciaországról szóló újságcikket, és összeraktam[6] hasonló témájú cikkeket, több halomra/kupacra[7] osztottam. Izgi, nem?! (vagy uncsi???)
20:00 tévéztem, az olasz leszármazású amerikai énekesrôl, Mario Lanzáról szóló mûsort néztem. Érdekes mûsor, úgy látszik, hogy Lanza csak 38 évesen meghalt, az 50-es években. Bár nagy tehetségei voltak az opera terén, a kezdettôl fogva inkább a hollywoodi filmsztár pályát választotta, mint operaénekesét (a szokásos magabiztossága gyorsan szertefoszlott, amikor színpadra fellépett hallgatóság elôtt). Nemcsak jó énekes, de jóképû is volt, és imádták a nôk. Sokat vagyonosodott Hollywoodban, de hamarosan összetûzések voltak az MGM stúdioval. Gyorsan összekapott[8] a rendezôjével[9], házassági problémák is voltak. Dugi alkesz lett, és a végén Olaszországba költözött, ahol meghalt. Szomorú tõrténet.

Idôjárás: napos, hideg, derekasan fagyott az éjjel

[1] the staple(s)
[2] a multiple (of)
[3] which is annoying
[4] cress
[5] has mislaid it
[6] I collected together
[7] (into) piles
[8] he fell out (with)
[9] with his director

Nincsenek megjegyzések: