2007. december 19., szerda

2007 december 18. kedd

Reggeli: zabkása, alma, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
10:00 Magyar Mike érkezett, együtt magyarul tanultunk. Karácsonyi ajándékokat is cseréltünk: a legközelebbi magyaróránk január hetedikén lesz. Mike közölte velem, hogy az egyik szentleckét fel fogja olvasni a falusi templomban a karácsony elôtti istentisztelet alatt. Mike nyilván/ nyilvánvalóan büszke erre, de egy kicsit ideges is. Mondta, hogy jelenleg mindennap gyakorolja a szöveg felolvasását: azok a versek, amelyeket fel fog olvasni, Ábrahámról szólnak, az ótestamentumból/ószövetségbôl vették (és persze a 1611. évi Jakab Király-féle verziót használják, amelynek kicsit elavult a nyelvezete!)
11:30 Mike távozott, a Lois is elment bevásárolni Sainsburysbe, mert holnap a templomi karácsonyi ebéd lesz. Én pedig csak totál kidôltem…zzzzz!!!

Ebéd: sajtos szendivs uborkával és paradicsommal, vörösbor

Délután:
14:00 felmentem az emeletre, lefeküdtem, szundítottam/szundikáltam/szunyókáltam
15:00 elmentem gyalog a mamához, készítettem neki egy csésze teát, beszélgettem vele egy órát, hazajöttem gyalog, útközben bedobtam a mama egyik üdvözlôlapját a postaládába.

Vacsi: csirkehús-pité burgonyával és brokkolival, vörösbor

Este:
19:00 vittem a Lois-t kocsival a templomba, ma este megteríti az asztalokat a holnapi karácsonyi ebédre, segített neki behozni a kaját, mert neki túl nehéz volt. Hagyta ott, és hazajöttem.
20:30 a Lois telefonált, hogy “már készen vagyok, gyere értem”. Elmentem kocsival a városba, felvettem a Lois-t, hazajöttünk.
21:00 tévéztünk, láttunk a Womens Institute-ról (Angol Nôk Szövetségérôl) szóló érdekes mûsort. Úgy látszik, hogy bár a szövetségben fôleg az idôsebb konzervatív asszonyok még uralkodnak országszerte, akik különösen a fôzés, a varrás, a kézimunka, a háztartási munka, a lekvárfôzés, a virágrendezés stb iránt érdeklôdik (azaz a hagyományos “nôi” tevékenységek iránt) a Wight-szigeten egy új tagozat alakult ki mostanában a Yarmouth kisvárosban, amelyben a vezetô tagok zömmel fiatalabbak, harminc-néhány éves karrierista nôk, akik modernebb/korszerûbb témákra és tevékenységekre fókuszálnak. A yarmouthi tagozatnak a vezetôje egy elvált harmincos nô, Amy néven, egy kicsit törtetô, de fel akarja rázni ezt a rendkívül konzervatív szövetséget. Yarmouth egy nagyon kicsi város, tulajdonképpen Anglia második legkisebb városa(!), mégis a yarmouthi tagozat már a legnagyobb Angliában, így világos, hogy Amy a szövetséget jó irányba befolyásolja!

Idôjárás: hüvös, részben felhôs

Nincsenek megjegyzések: