2009. február 9., hétfő

az a világoskék pulcsi: az eddigi történet

Kép: az a világoskék pulcsi: az eddigi történet

Reggel 9-kor átmentem gyalog a mamához. Teát főztem, aztán rendeztem a tablettatartó doboz segítségével a mama orvosságát a jövô hétre. Megpróbáltam hozzáférni a mama emaileihez, de sikertelenül, megint frusztráció a köbön! Telefonáltam az indiaiak által szervezett AOL helpline-nak, és értesültem, hogy jelen pillanatban probléma van az email jelszavak változtató oldallal: azt mondták, remélik, hogy egykét nap alatt meg fogják oldani a problémát. Abbahagytam egyelőre az email kérdését, és újra felszereltem a mama webcameráját, és fotót csináltam a mamáról, amit a mama Skype-profile-ba feltöltöttem. Remélem, hogy a jövő hétvégén, ha minden terv szerint alakul, a mama beszélgethet az Amerikában élő hugommal, Kathy-val. Hazajöttem.

Ebéd után Lois elment kocsival a glouceszteri templomba Bob-bal és Margaret-tal, a barátainkkal együtt. Nem volt ma szolgálat a helyi templomban azért, mert még veszélyes a templom körüli utcák a mostani hóesés következtében. Én pedig a régi mozgásprogramomat végeztem, a mozgás elôtti (bemelegítô) elôkészületeket és a mozgás utáni (lehűtő) mozdulatsorokat is beleértve. Jó érzés volt, bár utána sajnos recsegett-ropogott minden porcikám.

Délután 5-tól beszélgettem Ildikóval a Skype-on keresztül. Holnap kezdődik az angol kurzus második szemesztere a debreceni egyetemen: hétfőnként 3 előadás lesz (10, 12, 14 órától), keddenként 3 előadás (10, 14, 16 órától), csütürtökönként 1 előadás (8 órától – réééééééémeeeeeeeesssss!), pentekenként 1 előadás lesz (déltől). Csütörtök lesz számára a legnehezebb nap, mert az előadás reggel 8-kor kezdődik, tehát reggel 7 óra előtt kell otthonról elindulnia. De legalább is kivételesen a férjével csacsogni lehet munka előtt: a férjének mindennap korán kell kelni.

Megtárgyaltuk Ildikóval egy kicsit a “művészetről és irodalomról” szóló előadásjegyzeteket is, amit nekem küldött előbb. Nekem (és Ildikónak is) meglepő, hogy ez az angol kurzus philozófiával (pl esztétikával) kapcsolatos témákat is beleért.

A Skype-hívás után, a budapesti levelezőtársam, Tünde telefonált. Jelen pillanatban járóbeteg kezelést kap egy budapesti kórházban. Örömmel hallottam, hogy ez a kezelés (elektroterápia, hidroterápia vagyis vízgyógyászat) eddig jótékonyan hat az állapotára: és még teljes két hét hátra van!

Este fél 7-kor Lois hazaért és vacsiztunk kettesben. Az Alison telefonált, hogy holnap a júniusi kiruccanásunkról kell beszélgetni (megint St Ives-ba megyünk). Holnap délelőtt felhív minket. Vacsorázás közben tévéztünk: a Time Team régészek - köztük a szokásos vicces csíkospulcsis pasik, történészek, geofizikusok stb - a salisbury-i székesegyház körüli területet ásták fel. “Csikospulcsis” – erről jut eszembe, a vacsi után Lois kötötte tovább a világoskék pulcsit, amit akar ajándékozni a kis Rosalindnak, a második unokánknak: Alison-ék pénteken jönnek el hozzánk egy pár napra.

Nincsenek megjegyzések: