2009. március 12., csütörtök

Egy nyújtott limuzin a lóverseny-fesztivál harmadik napján

Kép: a mai lóversenyek után egy stretch limo (vagyis nyújtott limuzin) megáll a házunk előtt

Reggel kilenckor gyalog átmentem a mamához, teát főztem és csevegtem vele egy órányit. Ian, a szőnyegtisztító megérkezett, és elkezdte tisztítani a mama szőnyegeit (alig meglepő!). Aztán Péter, a kertész megérkezett, elkezdte bokrokat ültetni, bokrokat megmetszeni, gyümölcsfákat megmetszeni stb. Ebből nyilvánvaló, hogy mennyire a mama segítség nélkül támogatja a helyi gazdaságot!

Beszélgettem a mamával a Clifton Villas nevű házról, ahol a mama lakott 1920 és 1925 között, és közben véletlenül áttekintettem egy másik könvyet, ami Bridgend történelméről szól. Medlepődve láttam, hogy van ebben a könvyben egy fénykép, ami a késő 1950-es években készült, és ezen a képen a Clifton Villas nevű ház a távolban látható (sajnos kicsit homályos), a közeli lelkészház is.
Kép: a Clifton Villas nevű ház (pirossal bejelölt) és a lelkészház (kékkel bejelölt) : a késő 1950-es években készült fotó

Nyilvánvaló, hogy mégiscsak nem rombolták el a Clifton Villas házat a 1940-es években. Lehet, hogy a korai 60-as években rombolták el, mert az biztos, hogy már nem létezett a ház 1964-1965-ben, amikor ellátogattunk a városba a mamával, és a testvéreimmel.

Lois mindeközben szorgoskodott a házunk mögött, gyomlált a virágos kertben és új növényeket ültett stb.

Hazajöttem, és kettesben ebédeltünk. Kaja után Lois leült a gép elé, a családfával kapcsolatos kutatásokat végzett. Én pedig letelepedtem a nappaliban és szundítottam egyet, aztán kimentem a kertbe, és ott tettemvettem. Négy óratól beszélgettem Ildikóval a Skype-on, a téma az volt, hogy F-H kezdőbetűs angol szavak – rémeeeeeeeeeessssss!!!

Ildikó mesélte, hogy bevásárolni ment délben, mert a férjének szombaton lesz a születésnapja (a 40.). Mondta, hogy legalább 4 db szatyorral tért haza. Megtanultam számomra új magyar kifejezést, hogy „úgy néz ki, mint egy karácsonyfa”. Sok sok vicces magyar kifejezés van, és ez szerintem a magyarok humorérzékéről tanúskodik.
Megint borzasztóan nagy forgalom volt a faluban a mai lóversenyek után. Egy stretch limuzin (vagyis nyújtott limuzin) megállt egykét pillanatra a házunk előtt azért, hogy felvegyen valami titokzatos VIP lóverseny-rajongót, de nem tudtunk, hogy ő kicsoda.

Az M5-ös autópályán is volt torlódás a mai lóversenyek után, tehát Sarah eldöntötte, hogy a meló után beugrik hozzánk és itt vacsorázik, és csak később megy tovább a lakásába.

Nincsenek megjegyzések: