2008. december 15., hétfő

misszionáriusok és fotó-bögrék


Delelőtt újra beszélgettem Ildikóval a Skype-on keresztül 10 és 11 óra között (magyar idő szerint) . Nagyon élvezetes volt. Úgy látszik, hogy Ildikó legfőbb hobbija az angoltanulás. Debrecen közelében lakik. Azt mondta, hogy Debrecenben – az úgynevezett kalvanista Rómában - sok amerikai mormon misszionárius dolgozik. Magyarul tanulnak azok, és persze azért tanulnak, hogy átterítsék és megmentsék a helyieket. Ildikó gyakran velük beszélget, hogy javítsa az angol tudását, de eleve nekik leszögezte, hogy nem érdekli ôt maga a mormon vallás. Mondja, hogy nagyon kedvesek és szimpatikusak ezek a misszionáriusok. Érdekes volt tanulni, hogy a mormonok ugyanazt a szaknyelvet használják, amit a Lois egyházának tagjai alkalmazzák, azaz a szólgálatot a meeting-nek nevezik, és a hívôk brother-nak vagy sister-nek hívják egymást. Ezt eddig nem tudtam.

A Skype hívás után elkezdtem kiporszívozni és lomtalanítani a házban, és főztem az ebédet: disznóhús sült krumplival és káposztával, vörösbor, utóételnek a kertünkben termesztett egresből készült gyümölcsös ropogós.

Délután felmentem az emeletre, lefeküdtem az ágyunkon és szunyókáltam..zzzzzz. Aztán felkeltem és teáztunk Lois-szal kettesben az ebédlőben, majd felmentem a vendégszobába, leültem a tartalék gép elé és ellenőriztem az emaileket. Lois közben a földszinten levô PC elé görnyedett, szokás szerint a családfával kapcsolatos kutatásokat végzett. Szerencse, hogy még elég szoros a kapcsolatunk, és ha kommunikálni akarunk ebben a helyzetben, akkor olykor egymásnak kiáltunk, nem küldünk egymásnak email-t. Én 18 hónapos naptárt terveztem és rendeltem a neten keresztül a Snapfish-tól. A naptár tele lesz fotókkal Loisról, amelyeket készítettem az idén. Fotóbögrét is rendeltem, ezt is én magam terveztem, ugyanazokat a fotókat használva. Most már belehaborodás elleni pirulára van szükségem, az biztos. Pár hónapja hasonló bögrét terveztem, használtam akkor fotókat a kis Josie-káról. (lásd a képet felül)


Nincsenek megjegyzések: