2008. december 11., csütörtök

mince-pie és mulled wine (angol süti meleg forralt borral)



Reggel 7:30-kor elmentünk kocsival az evangelikus templomba, elvittunk még több kaját a mai karácsonyi ebédre. Leraktuk a cuccot a templom konyhájába és hazajöttünk. Aztán 2 órával késôbb újra elmentünk, felvettük a barátnônket, Margaret-et, majd a francia barátnônket, Andrée-t, és a három nôt letettem a templom elôtt, aztán hazajöttem. Azok szorgoskodtak a konyhában, készítették a karácsonyi ebédet.

10:30-kor hazaértem, és pilledni kezdtem, de sajnos a BT Szélessáv Helpline pasik telefonáltak (Indiától), hogy nem tudtak hibát találni a szélessáv internetes szolgáltatásban, amit a mama vonalát illeti: azt kérte, hogy felhívjam a helyi telefonközpontot, hogy lecsekkolnád-e a vonalat. Vajon hol van a szemtelenség határa? De mégis lenyeltem a büszkeségemet, és felhívtam a telefonközpontot: kiviszgálták a mama vonalát, és csodák csodája, tíz perccel késôbb bejelentették, hogy minden rendben van. Még egyszer telefonáltam a BT Szélessáv Helpline indiai csapatának. Alig tudtam megérteni azt, amit nekem mondott a náthás indiai asszony, aki feltette a kagylót, de úgy látszik, még nem állunk megoldás elôtt. Grrrrrr!!!!

Egyedül ebédeltem: sós marhahús francia kenyérrel, paradicsommal és uborkával, tea. Aztán elmentem kocsival Dianá-hoz, mert ma délután az U3A (harmadik kor egyeteme) által szervezett francia társalgási klub karácsonyi találkozója van. Franciaul beszélgettünk, és vidáman kiittuk a piát és zabáltuk a kaját – meleg forralt bor meg “mince pie” (azaz angol süti, tudniillik mindenféle aszaltgyümölcsökből készült lekvárszerűvel megtöltött süti/pite) - amit Diana kínált.

Délután fél ötkor hazaértem, majd átmentem gyalog a mamához, teát készítettem és vele csevegtem. Hazajöttem.

Este 6:30kor a Sarah érkezett melóból és hármasban vacsoráztunk: a templomi karácsonyi ebéd maradékát: pulyka és kolbász párizsi krumplival, borsóval és brokkolival, vörösbor, utóételnek “mince pie”.


Nincsenek megjegyzések: