2009. július 24., péntek

2009. július 24. péntek

Fotó: a romos Hailes Abbey apátság, amit VIII. Henrik elpusztított a reformáció alatt

Fotó: az apátsághoz közeli Hayles Fruit Farm gyümölcsgazdaság

Reggel 8-kor gyalog átmentem a mamához. Odafelé menet lejártam a faluba és kivettem kétszáz fontot a mama kedvéért a falusi bank előtti automatából. Megérkeztem a mamához, teát főztem és csevegtem vele egy órányit, aztán hazajöttem.

Tízkor munkához láttunk a mosókonyhában. Lefejtettük a két demizson egresbort, amit egy hete készítünk a konyhában, és közben sterilizáltuk a borkészítési eszközeinket is. Végül az egresbort két frissen mosott és szerizált demizsonba öntöttük. Még nem kész a bor, hogy üvegekbe töltsük.

Háromnegyed tízenegykor kocsival elmentünk a faluba és parkoltunk a nyugdíjasotthon elött. Aztán felszálltunk a falusi mikrobuszra a másik helyi “gondozókkal” együtt egy kis kiruccanásra: Hailes Abbey romos apátság melletti gyümölcsgazdaságra mentünk. (VIII. Henrik pusztította el az apátságot a reformáció alatt).

Sétáltunk a gyümölcsöskertekben, aztán tízen ebédeltünk a gyümölcsgazdaság éttermében. Sajnos egy beütemezett áramszünet következtében csak levest és szendvicset adtak. De legalább alkalmunk volt jól elbeszélgetni egymással a “pacienseinktől”.

Hazajöttünk és teáztunk a kertben. Aztán Lois leült a gép elé és megnézte az emaileket. Én pedig felmentem az emeletre és szundítottam egyet. Aztán lecsoszogtam a lépcsőn és kondiztam a nappaliban.

Hatkor vacsiztunk ketten. Kaja után Lois megint leült a gép elé és a családfájával kapcsolatos kutatásokat végzett: találta a neten az ükanyja, Maria Bowell végrendeletét, ami nagyon izgalmas. Én pedig letelepedtem a nappaliban és francia igéket tanultam.

Nincsenek megjegyzések: