2008. május 7., szerda

2008 május 6. kedd

Reggeli: “fruit’n’fibre” gabonapehely, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
08:00 elmentem gyalog a faluba, pénzt kitettem a falusi bank elôtti automatánál. Sarah indult melóba kocsival.
09:00 az ablaktisztítô érkezett. Ez alkalommal megint létrát használt az elsô emeletes ablakoknak, nem az hosszú (5 méteres?) rúdot egy szivaccsal a végén, amit itt elôször utoljára használt. Mondta, hogy a kuncsaftjai {his customers} nem voltak megelégedve a hosszú rúdjával.
09:15 átmentem kocsival a mamához. Teát fôztem, aztán fizettem egy pár számlát a mama kedvéért, aztán leültem a monitornál, megnéztem az emaileket stb.
10:00 a mama új bejárónôje érkezett, és 2 órán át szorgoskodott, alaposan takarította a házat, erre semmi panasz {no complaints}.
12:00 távozott a bejárónô. A mama véletlen bukkant egy levélre, amit két hónapja kapott a biztosítótársaságától, de eddig nem mutatott meg nekünk. Úgy látszott, hogy a mama házát (a házban lévô bútorokat és egyéb ingóságokat is beleértve) április óta nem fedezik {they’re not covering}, mert a mama elfeljtette a megújítási biztosítási {renewal premium} díjat fizetni. Telefonáltunk a társaságba, de azt mondták, hogy “ma nem mûködik a számítógéprendszerünk, tessék holnap telefonálni”.
13:00 Hazajöttem, és ebédeltünk a kertben.

Ebéd: napaszalt paradicsomos-sonkás pogácsa {ham and sun-dried tomato scones} salátával és paradicsommal, vörösbor, utóételnek csokis piskóta {chocolate spongecake}

Délután:
13:30 Telefonáltam James-nek, az építésznek, hogy ma délelôtt levelet kaptam a városi tanács tervezô irodától, az ûrlapom és a csekkem átvételét elismerték. James örült ennek, és mondta, hogy csütörtökön jönnek hozzánk legközelebb.
14:00 Lois átment gyalog a barátnôjéhez (és volt munkatársához), Rose-hoz azért, hogy segítsen neki a neten keresztül a családfájával kapcsolatos kutatásokat végezni. Én pedig leültem a kerti asztalnál, pihentem és szunyókáltam a napsütésben.
15:00 Telefonáltam a közkönyvtárba {the public library}, mert 4 könyvet kölcsönöztünk, és tekintettel {in view of} a jövô héti utazásunkra meg akartam hosszabbítani {I wanted to extend} 3 héttel a kölcsönzési határidôt {the due-date of the loan}.
15:15 Telefonhívás jött a városi tanács szociális ellátási irodától, megkérdezték, hogy a mama még akarja-e azt, hogy eljöjjenek az építészek a fürdôszobáját átalakítani, és a kádért zuhanyfülkét beépíteni {build in}, mert a mama már kétszer is halasztotta a munkát. Azt mondtam, hogy meg fogom beszélni a kérdést a mamával, és visszahívni ezen a héten.
17:00 Lois hazaért, és teáztunk a szabadban
18:30 Sarah hazaért melóból és vacsiztunk a kertben

Vacsora: lazac bazsalikommártással, burgonyával, paradicsommal és gombával, vörösbor, utóételnek (a kertünkben termesztett egresbôl készített) egreses ropogós {gooseberry crumble} habbal – fincsi!

Este:
20:00 Lois leült a monitornál az ebédlôben, megnézte az emaileket, aztán a családfájával kapcsolatos kutatásokat végzett, Sarah felment az emeletre, tévézett a szobájában, én pedig letelepedtem a nappaliban, elolvastam két-három oldalt a magyar könyvembôl, a Pókháló Csillagképbôl (már a 84. oldalig értem, de 406 oldalas könyv ez, tudod, szívi! ennyi, na pááá...!!!!)

Idôjárás: napos, meglehetôsen meleg

Nincsenek megjegyzések: