2008. május 2., péntek

2008 május 1. csütörtök

Reggeli: Sarah tegnapi ebédének a maradéka (az ebédét kihagyta a nagy projekt miatt): sajtos szendvics paradicsommal, tej

Reggel / délelôtt:
08:15 Sarah indult melóba. Tegnap éjjel egy kicsit beteg volt, hányingere volt {she was nauseous}, de ma már kicsit gyógyult, és ma délelôtt fontos találkozója lesz a fônökével, így döntötte, elmegy. Úgy gondoljuk, hogy elcsigázott volt tegnap este munka után, és csak kidôlt.
08:45 elmentem gyalog a városba, betértem a bankba, betettem egy csekket, aztán benéztem a WH Smiths papír-írószer áruházba, felmentem az emeletre, megnéztem az új “fôpostát” (a Királyi Posta már egy hete bezárta a régi postaépületet, és az alkalmazottak most már beköltöztek a WH Smiths-ba). Sokan sorban álltak, de így volt akkor is, amikor még használta a Királyi Posta a postaépületét, tehát mégiscsak {after all} nem katasztrófa ez a formabontó {mould-breaking} költözés / fejlemény, amitôl mindenki annyira megrémült esemény elôtt {before the event}. Hazajöttem
10:00 az építészek érkeztek, elkezdtek még földet kiásni a ház mögötti árokokból.
11:00 Lois szorgoskodott a veteményes kertben, törpe-babot ültett.
12:00 távoztak az építészek, mondták, hogy kedden térünk vissza. Most várniuk kell, hogy a községi építészeti felügyelô jöjjön az eddigi munkát ellenôrizni, és persze hétfôn szünnap lesz.

Ebéd: elôételnek csirke-, krumpli- és póréhagymaleves, fôételnek paté kenyérrel, salátával, paradicsommal, uborkával.

Délután:
13:30 Én elolvastam egy pár oldalt a magyar regényembôl, “A pókhaló csillagkép”-bôl. Lois pedig elment gyalog a faluba, mert temetés-szertartás lesz a templomban. Az elhunyt egy anglikán lelkész özvegye volt, akit Lois akkor ismert, amikor a közeli anglikán nyugdíjasházban dolgozott. Jó szertartás volt: az a lelkész, aki a dicsérô beszédet {the eulogy} mondta, beszámolt az elhunyt életérôl, és nagyon érdekes volt. Az igaz, hogy az anglikán lelkészek (és a feleségük és a utóbbi években a férjük) érdekes életet élnek, mert minden kb. 3 évben az egyik parókiából a másikra költözik, ország-szerte és “birodalom”-szerte is, pl. ebben az esetben Ciprusba.
14:00 Felmentem az emeletre, lefeküdtem, szunyókáltam.
15:00 Lois hazaért, belebújt az ágyba, és olvastunk egy kicsit.
15:30 elmentünk gyalog a mamához. Készítettem neki egy csésze teát, és vele csevegtünk egy órát. Polly, a mama macskája már hazajött az állatorvostól. Látszólag vérvizsgálatra is röntgenvizsgálatra is került sor a rendelôben, így nagyon drága volt, és amikor jött a számla, sok siránkozás és jajveszékelés volt, Istenem felkiáltásokkal! Úgy látszik, hogy Polly ízületi gyulladásban szenvedett {suffers from arthritis}, akárcsak a gazdája {just like her owner}. Távoztunk, hazafelé jövet beugrottunk a sarki élelmiszerboltba, nyolc kellbimbó-növényt vettünk.
18:15 Sarah hazaért melóból, és vacsoráztunk harmasban.

Vacsora: sült disznóhús sült krumplival, pasztinákkal és póréhagymával, vörösbor, utóételnek a kertünkben termesztett rebarbara {rhubarb} habbal.

Este:
19:00 Lois és Sarah elment kocsival a templomba. Én pedig leültem a gép elé, egy hosszú email-t írtam Annienak, Franciaországban élô barátnômnek.
21:00 hazaért Lois és Sarah. Sarah elment kocsival a faluba, hogy ólálkodjon a kivánt eladó lakás körül, és hallgatózzon {to eavesdrop}, mint egy rossz kém! Mi pedig ágyba kerültünk, és így ért véget a nap.

Idôjárás: többnyire napos

Nincsenek megjegyzések: