2008. május 28., szerda

2008 május 27. kedd

Legutóbbi hírek: ma van Ed, a vônk 33 éves szülinapja: boldog szülinapot Ed!

Reggeli: müzli, pirítós, tea

Reggel / délelôtt:

08:00 Sarah indult melóba
09:00 átmentem gyalog a mamához, teát készítettem, csevegtem vele egy órát. Utánanéztem, hogy a mama mobilja jól mûködik. Észrevettem, hogy az elem kimerülni látszik, így töltésre tettem (?) {I put it on charge}. Hazajöttem.
10:00 ma eddig nem jöttek az építészek, lehet, hogy ma nem fognak eljönni, mert a téglák, a falak meg ilyesmi nagyon nedves a tegnapi viharokból kifolyólag.
10:30 A nagy meglepetésemre Lin, a mama második fokú unokahúga telefonált. Lin Észak-Angliában lakik, az angol tóvidéken {the Lake District}. Mondta, hogy hirtelen eldöntette, meglátogatja a mamát 2-3 napig (mától kezdve!), és a mama (állítólag) nagyon örül annak, hogy végre találkozhassanak. A közeli/környéki panziók telefonszámait is kérte tôlem. Meglepô, hogy a mama látszólag helyeselte {agreed to} Lin tervét a mama mostani szédülési rohamaira tekintettel {in view of her recent attacks of dizziness}. Mégis persze mindig a mama legfontosabb sajátossága a kiszámíthatatlansága {her unpredictability}!
11:00 Lois leült az asztalnál, elkészített egy rövid francia elôadást, mert holnap délután az U3A által szervezett francia társalgási klub legközelebbi találkozója lesz. A téma: mindenkinek a kedvenc franciaországi üdülôhelyérôl, látnivalójáról vagy érdekességérôl kell szólni. Lois választotta témájaként a Blois városban levô Maison de la Magie-t (a Mágia Házát), és elkezdett oldalt írni róla franciaul. Amennyire lehetett én segítettem neki megfogalmazni a szöveget.
11:30 szorgoskodtam a konyhában – sürgés-forgás! – készítettem az ebédet, aztán jól zárható dobozba tettem, hogy friss maradjon.
12:00 Lois átment az orvoshoz, hogy tetanusz-injekciót kapjon. Amiatt aggódott egy kicsit, hogy tegnap a Coopers-hegyi sajtgörgetési viadal elôtt megsebezte az ujját, amikor véletlenül megfogott {she grabbed} egy szögesdrót kerítést {a barbed-wire fence}. Az elôzô injekciója 1997-ben volt, így lehet, hogy már nem hatásos ez.
13:00 Lois hazaért és ebédeltünk.

Ebéd: disznóhúsos szendvics uborkával és paradicsommal, vörösbor, utóételnek a kertünkben termesztett málnából készített málnás zselé habbal

Délután:
14:00 Lois elment kocsival a kórházba, odafelé menet felszedte a francia barátnônket, Andrée-t, mert annak ma délután találkája van a szemorvossal. Én pedig leültem a monitornál, beütöttem a gépbe Lois francia elôadásának a szövegét, a francia ékezeteket is beleértve, és amennyire lehetett, helyreigazítottam a hibáit (vak vezet világtalant eset).
15:00 zuhanyoztam, aztán szunyókáltam az ágyon.
15:30 Lois hazaért és teáztunk
16:00 Lois megcsinálta a vasalást (Rémeeesss!!!!!! {what a nightmare!} nem akarja valaki megcsinálni helyette?).
17:00 A mama telefonált, hogy az orvos eljön hozzá tizennyolc óra után a szédülési rohamai miatt: az mondta, hogy ezeknek a rohamoknak az oka az alacsony vérnyomás {low blood-pressure} lehet. Azt is mondta a mama, hogy már kijavították a “landline”/vezetékes telefonját, jól mûködik.
18:30 Sarah hazaért melóból és vacsiztunk

Vacsora: kolbász burgonyával és káposztával, vörösbor, utóételnek fagylalt

Este:
20:00 letelepedtünk a nappaliban, tévéztünk. A mama telefonált, hogy Lin megérkezett, és éppen csevegnek egymással.

Idôjárás: felhôs, enyhe

Nincsenek megjegyzések: