2008. május 27., kedd

2008 május 26. hétfô

Reggeli: müzli, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
08:00 átmentem gyalog a mamához, teát készítettem, csevegtem vele egy órát. Ellenôriztem a mama mobilját, utánanéztem, hogy mûködik még, egyhamar nem merül ki az elem, nem kell új feltöltôkártya {top-up card} stb. Hazajöttem.
09:30 Mike érkezett és magyarul tanultunk együtt. Kikérdeztem Mike-ot magyarul a kanadai/amerikai útjáról, ami június 12.-én kezdôdik. London-ból Vancouver-be repül, aztán nyolc éjszakát az unokahúgához tölt Squamish-ban, egy kis városban, ami északra fekszik Vancouver-tól, azt hiszem, kb 100 mérföldre van. Aztán Los Angelesbe repül, egy hetet az amerikai barátjával, David-dal tölt Santa Barbará-ban.
11:00 Mike távozott. Lois és Sarah elment kocsival Coopers-hegybe, hogy megnézzék a hagyományos gloucestershire-i sajtgörgetési {cheese-rolling} viadalt. Ezt én nyugodtan kihagytam a cudar idôjárás és a várható nagy torlódások {tailbacks} miatt! Nagyon szívesen kuksoltam {I skulked} itthon, az ablakon át néztem az esôt és a szélet: hetedik mennyországba, Nirvánába repített engem! Extázisba estem! (Elnézést a túlzásért).

Ebéd: (egyedül) sózott marhahúsos szendvics uborkával, tea, utóételnek csoki

Délután:
13:00 elkészítettem egy rövid francia elôadást, mert szerda délután az U3A által szervezett francia társalgási klub legközelebbi találkozója lesz. A téma: mindenkinek a kedvenc franciaországi üdülôhelyérôl, látnivalójáról vagy érdekességérôl kell szólni. Választottam témámként a volt vulkánt, az auvergne-i Puy-de-Dome-ot, és oldalt írtam róla franciaul.
15:00 Sarah és Lois hazaért, és csevegtünk a nappaliban. Szerintük a viadal nagy hecc volt. A torlódások miatt a hegytôl másfél mérföldre kellett leparkolni, aztán gyalog menni, a lejtôn felfelé, sáros mezôkön át. Ó, öröm, öröm! De mondták, hogy nagy muri volt az egész. Persze megázva értek haza.
18:00 vacsoráztunk. Vacsi közben a mama telefonált, hogy “éppen most szédülési rohamot kaptam, nem jönnél át teát készíteni?”. Átjöttem, teát készítettem és vele csevegtem egy fél órát. Mondtam, hogy ha akarnád, átjónnék akkor még egyszer Lois-szal együtt, amikor lefekszik (fél tíz óra körül), hogy segítsünk, ha kellene. Válaszolta, hogy nekünk telefonálni fog, ha szüksége lesz segítségre.

Vacsora: disznóhús curry, galuska singaléz módra (mentával, citrommal, hagymával és fokhagymával) zsázsával, vörösbor, utóételnek a kertünkben termesztett málnából készített málnás zselé habbal

Este:
20:00 letelepedtünk a nappaliban, tévéztünk. Nem hívott fel a mama.

Idôjárás: (cudar!) egész nap szakadott az esô, mi több erôsen fújt a szél

Nincsenek megjegyzések: