2008. május 23., péntek

2008 május 22. csütörtök

Reggeli: “gyümölcs-és-rost” gabonapehely, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
08:00 Sarah indult melóba
08:30 böngésztünk az LTP (értsd: Lakás Takarék-Pénztár) számláink között, mert ma délelôtt találkánk van az LTP tanácsadójával.
08:45 beraktam a kocsiba a fûnyírógépet {lawn-mower}, mert Sarah mondta, hogy kicsit elvadult {overgrown} a panelház {block of flats} elôtti fû, és attól tart, hogy ez rossz benyomást tesz a fiatal párra, aki jön a lakást újra megnézni péntek este: ez a pár azelôtt is érdeklôdést mutatott Sarah lakása iránt, így reméli, végre azt döntik, hogy megveszik.
09:00 elmentünk kocsival a városba, parkoltunk, betértünk a WHSmiths könyvesboltba, vettük a “The Oldie” képeslap legutóbbi példányát a mamának, aztán beugrottunk a bioboltba {health food store}, szedtünk egy doboz vitamintablettát a mamának. Tíz órakor bementünk az LTP-be, beszélgettünk közel egy órát a tanácsadóval, és végül az ajánlatára {at his suggestion/recommendation} lezártunk egy régi számlát, nyitottunk egy újat. Miközben beszélgettünk a tanácsadóval, Alison sms-ezte, hogy ma délelôtt egy ultrahangos vizsgálat során az kiderült, hogy a baba már “fejjel lefelé” van, azaz a helyes pozícióban van, tehát nem lesz szüksége egy császármetszésre {Caesarian section} a jövô hónapban, ha minden jól megy.
11:00 továbbmentünk kocsival Sarah lakásába. Rögtön rájöttünk, hogy a panelház elôtti fû túl hosszú és sûrû, tehát profi (vagy ipari!) fûnyírógép kellene!! Mégis gyomláltunk {we weeded} és lomtalanítottunk egy kicsit a közös ajtó elôtt, hogy jobb benyomást tegyen. Kivettük a lakásból és beraktuk a kocsiba a tartalék epeda-matracot {spring-mattress}, amit a mama ki akar próbálni: azt mondja, hogy a jelenlegi matraca “csúszik/csúszos”.
12:00 hazaértünk. Az építészek már szorgoskodtak a ház mögött, az új mosókonyha falait építették. Ma csak ketten vannak, James és Kevin, a két fônök, és Dan a tizenéves építész-gyakornok nem jött el ma. Teát készítettem nekik.

Ebéd: füstölt makréla és couscous paradicsommal, uborkával és salátával, francia salátaöntettel {with French dressing}, vörösbor

Délután:
14:00 Lois leült a monitornál, a családfájával kapcsolatos kutatásokat végzett. Én letelepedtem egy karosszékbe/fotelbe, elolvastam 3-4 oldalt a magyar könyvembôl, és szunyókáltam {cat-napped}/elbóbiskoltam{nodded off}
15:00 Még egyszer teát készítettem James-nek és Kevin-nek, aztán átmentem kocsival a mamához, Sarah tartalék matracát is fuvaroztam. Érkeztem a mamához, teát készítettem, visszahoztam a mama kukáját a ház mögé, mert ma délelôtt a szemeteskocsi/kukásautó jött, elvitte a mama heti szemetét. Kivettem a matracot a kocsiból, nehezen felcipeltem a lépcsôn a mama hálószobájába: a régi matracot egyik vendégszobájába cipeltem, betettem az újat a mama ágyára, és végül szépen megágyaztam neki. Csevegtem a mamával egy félórát, aztán haza.
16:00 távozott James és Kevin. Kicipeltem a fûnyírót a kocsiból, beraktam a garázsba.
18:30 Sarah hazaért melóból, és vacsoráztunk harmasban. Sajnos, vacsi közben kiesett a koronám, ó jaj! De nem tudom, hogy miért esett ki. Azt hiszem, csak az volt, hogy új ragasztócement {adhesive cement} kell.

Vacsora: csirke burgonyával és káposztával, vörösbor, utóételnek a kertünkben termesztett rebarbara habbal

Este:
19:00 Lois elment kocsival a templomba (Margaret és Bob, a barátaink felszedték). Sarah leült a gép elé, megnézte az emaileket, én pedig letelepedtem a kedvenc fotelembe és beiktattam egy kis tévézést.

Idôjárás: többnyire napos, enyhe, estefelé felhôs

Nincsenek megjegyzések: