2008. május 5., hétfő

2008 május 4. vasárnap

Reggeli: zabkása, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
08:00 megnéztem Magdanák, az unokahúgom Susan amerikai lányának a blogját. Magda Bangkokban lakik és napközben dolgozik, esténként pedig énekesnô, aki a környéki Starbucks kávéházban énekel egy kis együttéssel. Láttam egy videóklippet róla az internetes YouTube videómegosztó portálon, http://www.youtube.com/watch?v=0yox4TLUUbQ . Elképedtem, nagyon jól tud énekelni, igazán kellemes hangja van.
08:30 átmentem a mamához, készítettem neki egy csésze teát, csevegtem vele egy órát. Elrendeztem egy kis dobozba (tablettatartóba) a mama tablettáit a jövô hétre, aztán haza.
09:30 elkezdtem kiporszívozni a házat, lomtalanítani mindenütt, mert ma délelôtt a barátaink, Jen és Bill Jen jön hozzánk Oxford-ból velünk ebédelni és uzsonnázni.
10:00 Érkeztett Jen és Bill. Abbahagytam a takarítást és teát készítettem nekik.
10:30 Bill, Jen és Lois elindult kocsival a templomba (odafelé menet, felvették a francia barátnônket, Andrée-t), tíz perccel késôbb Sarah is elment. Én pedig készítettem a zöldséget, betettem a sütôbe a bárányhúst és a krumplit, aztán takarítottam tovább, de idôrôl idôre benéztem a konyhába, valamit bekapcsoltam vagy kikapcsoltam.
11:30 elolvastam két-három oldalt a magyar könyvembôl, a Pókháló Csillagképbôl.
12:30 Lois, Bill, Jen, Andrée hazaért és hatan ebédeltünk.

Ebéd: sült bárányhús mentamártással, sült krumplival, karfiollal, gyümölcslé, utóételnek egreses ropogós {gooseberry crumble} tejsodóval {with custard} vagy (a kertünkben termesztett szilvából készített) szilva-lekváros torta {plum jam tart} szintén tejsodóval {with custard}.

Délután:
14:00 Sarah felment az emeletre, szunyókált. Én pedig mindenkinek teát készítettem, aztán megcsináltam a mosogatást {washing up} és a törölgetést {drying up}. Fél óra után felakasztottam a törölgetô rongyot {drying-up cloth}, beléptem a nappaliba, és beszálltam {joined in}a beszélgetésbe.
15:30 Lois hazavitte Andrée-t, aztán négyen elmentek sétálni a lóversenypálya körül. Kicsit szemérkelt az esô, de a szép, távoli malverni hegység látható volt.
16:30 hazaértünk, uzsonnáztunk: napaszalt paradicsomos-sonkás pogácsa {ham and sun-dried tomato scones} és csokis piskóta {chocolate spongecake}, tea. Aztán elbúcsúztunk Jen-tôl és Bill-tôl.
17:30 Sarah elment kocsival a templomba. Lois nem ment el, mert elnyûtt {worn out} volt, én is dögfáradt voltam.

Vacsora: sonkás szendvics paradicsommal, a napaszalt paradicsomos-sonkás pogácsák {ham and sun-dried tomato scones} és csokis piskóta {chocolate spongecake} maradéka, tea.

Este:
19:00 letelepedtünk a nappaliba, tévéztünk és szunyókáltunk.
20:00 Sarah hazaért, és a meglepetésünkre azt jelentette ki, hogy szerinte jobb lenne, ha ezentúl több idôt a saját lakásában is töltene (bár inkább itt nálunk idôrôl idôre néhány éjszakát is). Azt mondta, hogy különben, amikor a végén új lakást vásárol, akkor túl nagy változás lesz az életében hirtelen ismét egyedül élni. Azt válaszoltuk persze, hogy semmi gond. Aztán összekapta magát, ezt-azt felkapott, egyik régi televizióját is beleértve, amit megtalált a garázsban, és távozott. Mondtuk magunknak, lehet, hogy harminc évesen a szüleihez visszaköltözni Sarah szempontjából retrográd lépés, fokoz a kockázat arra, hogy kicsit függôbbé vagy éretlenné váljon. Sôt Sarah nagyon privát ember, és szerintünk bizonyára kicsit kínos számára néha a szülei jelenléte, pl fôleg a Dave-vel való kapcsolatára nézve is.

Idôjárás: felhôs, idôrôl idôre esett az esô.

Nincsenek megjegyzések: