2008. május 4., vasárnap

2008 május 3. szombat

Reggeli: müzli, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
08:00 elmentünk kocsival a Sainsburys-be, végeztük a szokásos heti bevásárlást magunknak és a mamának. Hazajöttünk, beraktuk a hûtôszekrénybe, a mélyhûtôbe, a kamra polcaira a kajánkat.
09:00 átmentem gyalog a mamához, átadtam a mamának a kajáját, és a mama fizetett. Készíttettem neki egy csésze teát és csevegtem vele egy órát. Néhány könyvet cipeltem az ebédlô könyvszekrényrôl a nappali levô könyvpolcokra. Hazajöttem.
10:00 Sarah és Lois elment kocsival két eladô lakást nézni. Mindkét lakás jó állapotban volt, de Sarah kicsit csalódott volt, mert a faluban levô lakás, ami különösen nagyon tetszik neki, egy másik vevôt is még érdekel, és Sarah persze nem akar licitálási harcba {a bidding war} belekeveredni.
11:30 Lois hazaért, de Sarah a városban maradt, valamit vásárolni kell. Kettesben ebédeltünk

Ebéd: humusz, túró zsemlével, salátával, paradicsommal, uborkával, vörösbor

Délután:
13:00 A mama új bejárónôje telefonált, hogy “mégiscsak nem tudok városba menni és beadni az áruházba az anyjád vásárlási utalványait, mert a gyerekeimet kell gondoznom [nb mellesleg, elvált a ferjétôl]. Nem néznetek be hozzám ôket [nb azaz az utalványokat, nem a gyerekeket] elhozni?” Átmentünk gyalog a bejárónôhöz, elhoztuk az utalványokat. Nekünk kissé aggasztó dolog jelen pillanatban, a mama és az új bejárónôje közötti kapcsolat.
14:00 Sarah hazaért a városból, ebédelt. Teáztunk és csevegtünk harmasban a mama új bejárónôjérôl
15:00 Én leültem a gép elé, néztem az emaileket. Lois szorgoskodott a konyhában, mert holnap a barátaink, Bill és Jen jön hozzánk Oxford-ból velünk ebédelni és uzsonnázni, és néhány fogást kell elôre készíteni.
16:00 átmentem gyalog a mamához, csevegtem vele az új bejárónôjérôl, és megbeszéltem vele, hogy mit tegyünk. Iszonyúan hatékony {horribly efficient} és “multi-task” voltam: a beszélgetésünk alatt levelet írt közben a mama ügyvédjének a mama kedvéért a pénzügyi meghatalmazás {financial power of attorney} dologról, és azt is nyomon követtem {I kept track of} a neten keresztül, hogy áll a Cheltenham Town és a Doncaster közötti focimeccs. A Cheltenham nyert a végén, ami azt jelenti, hogy a csapat továbbra is az úgynevezett “elsô” (azaz harmadik!) osztályban {division} marad.
18:00 elég enyhe és napos maradt, így a kertben vacsiztunk harmasban.

Vacsora: (a felkapott {trendy, fashionable} szakács, Jamie Oliver egyik receptje) “tasty pasta bake”: alapvetôen fusilli/penne mozzarella sajtos feltéttel {with a mozzarella cheese topping}, fokhagymával, bazsalikommal és chilli-vel, vörösbor, utóételnek a kertünkben termesztett rebarbara fagylalttal: fincsi!

Este:
20:00 Sarah tévézett a szobájában. Én letelepedtem a nappaliban, láttam a “Strayed” címû 2003-as évi francia film DVD-jét, amit béreltem ezen a héten az angol Amazon-tól. Emmanuelle Béart a fôszereplôje: fiatal özvegyet alakít, aki menekül a régi kocsijával Párizsból 1940 júniusában a két gyerekkel együtt. Nézzük, ahogy autók és szekerek hosszú sorában araszol az úton Emmanuelle kocsija: persze megjelennek a német vadászbombázók, és lebombázzák. A család az erdôbe menekül, és megbarátkozik egy fiatal férfivel, aki egy fegyházból szökött azok a háborús idôk zürzavarában {in the confusion of wartime}, és a fiatal férfi segít túlélni a kis családnak. Lois mindeközben szorgoskodott tovább a konyhában: csokis piskótát {chocolate spongecake}, egreses ropogóst {gooseberry crumble}, (a kertünkben termesztett szilvából készített) szilva-lekváros torta {plum jam tart}, és napaszalt paradicsomos-sonkás pogácsát {ham and sun-dried tomato scones} készített. Így ért véget a nap.

Idôjárás: enyhe, részben napos

Nincsenek megjegyzések: