2007. november 16., péntek

2007 november 15. csütörtök

Reggeli: zabkása, egy pohár tej, vitamintabletták

Reggel / délelôtt:
10:00 Elmentünk a falu felé, betértünk a gyógyszertába/patikába, hogy beadjunk egy orvosi receptet / vényt[1] a mama kedvéért[2], aztán beugrottunk[3] a postába, mert akartunk 4 csomagot elküldeni: egyikük Kazahsztánba megy (a kazahsztáni barátnônknek, az Alvinának): ezen nagyon meglepôdött a postamesternô! Hazafelé menet[4] ismét betértünk a gyógyszertárba/patikába, hogy elhozzuk[5] a mama orvosságát.
11:00 szertefoszlott[6] a színlelt magabiztosságom[7], és telefonáltam Mark Williamsnak, a környék[8] barátságos IT-szakemberének, és kértem, hogy segítsen felszerelni[9] a FireWire kártyát a számítógépembe (igazán beszari alak vagyok![10]).
11:30 Elkezdtünk a hugi jövô héti látogatására készülni: kezdtük lomtalanítani[11] a házunkat, mert a Kathy érkezik vasárnap Amerikából, egy hetet tölt nálunk. Aa amerikai férje, Steve nem jön: Oklahomába utazik, hogy a szüleivel együtt legyen az amerikai hálaadó[12] ünnepre. Elkezdtük készíteni a Kathy szobáját.
13:00 Rendbe hoztam[13] a levéltartót, amely csordultig[14] tele volt levelekkel, levélszeméttel, papírokkal, szórólapokkal[15] stb. Irattárba[16] helyeztem[17] a kevés fontos dolgokat, a többieket (a nagy részét!) a szemétládába[18] dobtam/hajítottam.
13:00 Mark Williams átjött hozzánk, gyorsan felszerelte[19] a FireWire kártyát, észlelte[20], hogy nincs elég memóriája a számítógépünknek, és javasolta, hogy extra-memóriát felszereljünk[21]. Miután Mark távozott[22], rendeltem extra-memóriát az interneten keresztül.

Ebéd: szarvas és konyak pâté zsemlével, zsázsával[23]

Délután:
14:00 felmentem a hálószobába, szundítottam/szundikáltam/szunyókáltam, hallgattam a legkedvencebb rádióállomásomat, a Classic FM-et, a legjobb állomást az egész földkerekségen[24]!
15:00 felkeltem, és aztán-ezután[25] átmentünk gyalogosan a mamához, útközben betértünk a helyi élelmiszerboltba, vettünk egy pint tejet magunknak, és két szülinapi üdvözlôkártyát a mamának. Érkeztünk a mamához, készítettem neki egy csésze teát, visszahoztam a már üres kukáját a ház mögé, áttekintettem a mama emaileit, átrendeztem a butort. Beszélgettünk vele egy órát.

Vacsi: csilipaprika[26] garnélarákkal[27], rizzsal, borsóval, gombával, fehér bor; utóételnek fagylalt földi szeder lekvárral, kávé.

Este:
19:00 írtam egy emailet a barátnômnek, Annie-nak, egy angol (expat) özvegynek, aki Közép-Franciaországban lakik.
21:30 tévéztünk, a Friends címû amerikai vígjátékot megnéztük
22:00 felmentünk a hálószobába, lefeküdtünk, elolvastuk a könyvünk még egy fejezetét, elaludtunk. Dögfáradtak voltunk (de lelkileg[28], nem testileg – ó jaj[29]!)

Idôjárás: napos, hideg, száraz, fagyott az éjjel[30]: sanszos[31], hogy ma este is fog fagyni.








[1] Doctor’s prescription
[2] on behalf of the momma
[3] we nipped into
[4] on the way home
[5] collect, take away
[6] evaporated
[7] my feigned self-confidence
[8] the neighbourhood’s
[9] to install
[10] I’m a coward
[11] to tidy up
[12] Thanksgiving
[13] I put in order
[14] to the brim, to overflowing
[15] with brochures
[16] into the file(s), filing-cabinet
[17] I placed
[18] into the waste-basket
[19] he installed
[20] he noticed
[21] that we install
[22] left
[23] with cress
[24] in the whole wide world
[25] after this and that
[26] chilli
[27] with prawns
[28] mentally
[29] oh dear!
[30] there was a frost last night
[31] it’s possible

Nincsenek megjegyzések: