2008. augusztus 7., csütörtök

2008. augusztus 6. szerda

az új hozzáépített mosókonyhánk

a Lois és a négy egy-gallonos demizson : a leendô egresborunk

Legutóbbi hírek: megkaptam egy szomorú emailt Tündétôl, a budapesti levelezôtársamtól. Azt írta, hogy a férje, Károly temetése augusztus 19.-én lesz. A kórházba utalták kezelésre múlt hónapban, és egy pár nappal ezelôtt sajnos meghalt.

Reggeli: müzli, egy pohár tej

Reggel / délelôtt:
08:00 Sarah elment a csontrakóhoz {to the chiropractor} egy órás testmozgásra (a háta a legfôbb gyengepontja), amely után elment melóba {went off to work}
08:30 átmentem gyalog a mamához, fizettem egy pár számlát, kinyomtattam egy emailt az Amerikában élô húgomtól, Kathy-tól: hétfô óta új munkahelyen dolgozik, és eddig minden jól megy. Egy órán át csevegtünk a mamával, aztán hazajöttem.
10:30 ellenöriztük a kertünkben szedett egrest, ami hat-hét napja erjed {has been fermenting} nagy mûanyag tároló dobozokban a konyhában, és felfedeztük, hogy most már kész arra, hogy préseljuk, leszûrjuk a levet {strain off the juice}, és végül áttöltsük {decant} ezt a levet a négy egy-gallonos (4.5 literes) demizsonbánkba. Sok idôt és sok munkát vettek igénybe az elôkészületek - a demizsonok, a szívócsô {siphoning tube} stb szerilizálása, a lé leszûrése stb - de meg fog érni! Késôn ebédeltünk: délután két órakor: dögfáradtak voltunk.

Ebéd: sózott marhahús tojás rizzsel és salátával, almáslé

Délután:
14:00 kipróbáltunk különbözô színû festékeket a konyha falain és az új hozzáépített mosókonyha külsô falain. Azt akarjuk, hogy a mosókonyha falai valamiféle homokkô színûek legyenek, hogy a ház másik falainak összeilljenek, és a konyha falai valamiféle liliomfa {magnolia} színûek legyenek, hogy az új mosókonyhánk falainak összeilljenek.
15:30 felmentünk a hálószobába, lefeküdtünk az ágyunkra, elolvastuk még egy fejezetet a könyvünkbôl, majd szunyókáltunk / sziesztáztunk. Felébredtünk és uzsonnáztunk: tea, és az a keksz, amit a szomszédaink, Francis és Stephen nekünk adott ajándékba a múlt héti franciaországi túrájukat követôen: fincsi!
18:30 Sarah hazaért melóból, és vacsoráztunk.

Vacsora: hagymával paradicsommal, sajttal, dióval rakott {layered} padlízsán {aubergine} krumplipürével, vörösbor, utóételnek szeder és alma ropogós {crumble} vagy mangós zselé. Fincsi (még egyszer) !

Este:
20:00 Sarah felment az emeletre, rendbe hozta a szobáját, mert pénteken a volt munkatársa, Nicole meglátogat a jövô hétvégre. Mi pedig letelepedtünk a nappaliban, tévéztünk. Láttunk egy érdekes dokumentumfilmet a guyanai trópusi esô-erdôrôl. Hihetetlen de igaz, hogy ebbe a erdôbe senki ember sohasem látogatott el, és bennszülöttek {indigenous people} sincsenek. Most már tudósokból, alpinistákból álló kis csoport átutazik az erdôn, és sok új állatfajt fedezik fel. Egy sohasem mászott, hihetetlenül meredek hegyre is másznak. Rémeeesss!!!!!! {what a nightmare!}. A hegy neve az Upuigma, ami a venezuelai határ másik oldalán fekszik.