2008. augusztus 11., hétfő

2008. augusztus 10. vasárnap



Reggeli: müzli, kenyér, tej

Reggel / délelôtt:
09:00 Sarah és a volt kolléganôje, Nicole felkelt, és nekik reggelit készítettünk, aztán Nicole elrohant Észak-Anglia felé, ahol lakik. Szinpatikus, jópofa nô, aki szeret jópofa dolgokat csinálni. Az nagy pech volt, hogy tegnap olyan cudar volt az idô, és nem sikerült megnéznük a bristoli ballon fesztivált, de a két nô mégis nagyon élvezte a hétvégét.
10:30 a Lois leírta az utasításokat, amiket követnem kell az ebéd fôzésében, aztán elment kocsival a templomba.
11:00 a Sarah döntötte, még egyszer utazni fog Bristolba a ballon fesztival utolsó napjára. Neki készítettem egy kis uzsonnatáskát, aztán zuhanyozás után mindjárt elment kocsival, miután én néhány csepp olajat öntöttem a motorba.
11:30 szorgoskodtam a konyhában, ezt-azt vagy bekapcsoltam vagy kikapcsoltam.
12:30 elrendeztem egy kis dobozba (tablettatartóba) a mama tablettáit a jövô hétre
12:45 Lois hazaért, idefelé jövet feltette a mamát, és harmasban ebédeltünk
Ebéd: disznóhus almás mártással, burgonyával és broccolival, vörösbor, utóételnek eprestorta tejszínhabbal: fincsi!

Délután:
14:00 a Lois és a mama letelepedett a nappaliban. Kettesben csevegtek, miközben én berohantam a konyhába, teát készítettem és szolgáltam fel nekik. Aztán tovább szorgoskodtam a konyhában: megcsináltam a mosogatást, az öblítést és a törölgetést. Fél óra után felakasztottam a törölgetô rongyot {drying-up cloth}, beléptem a nappaliba, és beszálltam {joined in}a beszélgetésbe. Jó érzés gondolni arra, hogy most van új hozzáépített mosókonyha is, amelybe egy pár héttel ezelôtt az építôink cipelték a mosógépünket a konyhából, tehát végre hely van a konyhában egy mosogatógépnek is ott, ahol a mosogép volt azelôtt. Alig várom! Nekem gyöngyélet lesz!
15:00 hazavittem kocsival a mamát, és átadtam neki a tablettatartóját a jövô hétre.
15:30 visszajöttem, felmentem az emeletre, szunyókáltam és rádiót hallgattam , tudniillik a BBC Radio 2 állomást, amelyen Dale Winton, a DJ 1968. és 1979 augusztus 10.-i Top Twenty slágerparádé-lemezeket pörgetett. Régi, jó emlékek! 1968-ban még egyetemista voltam (és szingli persze), 1979-ban házas voltam két gyerekkel (az egyik, az Alison épp 4 éves, a másik, a Sarah 2 éves volt), és épp ebben a hónapban új házba költözködtünk/hurcolkodtunk azért, hogy Alison jobb általános iskolába járhasson a következô hónapban, amikor elôször iskolát kezdene.
16:30 felkeltem, teát készítettem, és elment sétálni egyet a falu körül. Épp akkor, amikor kimentem a házból, a Sarah hazaért Bristolból. Jól szórakozott ott, de ismét a szeles idô miatt nem voltak ballonrepülések, bár egyéb élvezetes eseményekre sor került.
17:30 a Lois elment kocsival a templomba. Sarah a kádban fürdött.
18:00 leültem a gép elé. Felfedeztem, hogy épp nyertem egy regényt az angol Ebay-en, a címe “Under the Frog”, az irója Tibor Fischer (vagy Fischer Tibor). Ez érdekes, mert a minap elôször láttam a “béka feneke alatt van” színes kifejezést a magyar neten, amit rögtön megkedveltem. Pl “Playgirl” megjegyezte, hogy a magyar foci a béka feneke alatt van. Megpróbáltam elképzelni a béka fenekét, de nem sikerült, de sejtem, hogy zöld (és csatakos????). Nem létezik angolul az “under the frog” kifejezés, és nem tudom, hogy mi az angol megfelelôje. Talán a következô: “Hungarian football is at rock bottom”, de ez kissé sablonos és sivár (és határozottan nem “színes”!!!). Mellesleg vérzik a szívem a magyar fociért. És mondd meg, hol van az angol foci, ha nem valami állat (vagy rovar/bogár) feneke alatt? (azaz a nemzeti-szintû sport és a nemzeti csapat: a premier league persze él és virul Londonban, Manchesterben és Liverpoolban, a külföldi játékosoknak köszönhetôen!!!).

Vacsora: sajt salátával, humusszal, paradicsommal, uborkával, kenyérrel, tea

Este:
20:00 Sarah elment kocsival a barátnôjéhez, Sam-hoz, mi pedig a heverôbe leülepedtünk, tévéztünk, láttuk a ma esti BBC Proms koncertet.

Idôjárás: részben napos, de megint szeles


Nincsenek megjegyzések: