2008. augusztus 21., csütörtök

2008. augusztus 20. szerda

Fotó: Lois lehiggad a nyolc egy-gallonos demizson gyümölcsbor között (egresbor balra, szilvabor jobbra)

Reggeli: müzli, kenyér, tej

Reggel / délelôtt:
08:30 átmentem gyalog a mamához, teát készítettem, vele csevegtem, kitettem a mama kukáját, mert holnap a gyûytési nap lesz. Hazajöttem.
09:45 beugrottunk kocsival a városba, vettünk 4 demizsonot, hazahoztuk.
10:30 lecsekkoltuk a mama kertjében szedett egrest, ami hat-hét napja erjed {has been fermenting} nagy mûanyag tároló dobozokban a konyhában. Kész már az egres, tehát préseltük, majd leszûrtük a levet {strained off the juice}, és végül áttöltsük ezt a levet {decanted it} a négy egy-gallonos (4.5 literes) demizsonbánkba. Sok idôt és sok munkát vettek igénybe az elôkészületek - a demizsonok, a szívócsô {siphon} stb szerilizálása, a lé leszûrése stb - de meg fog érni! De utána dögfáradtak voltunk, de még nem volt vége a munkànak!
12:00 Kimentünk a kertbe, csiszoltunk dörzspapírral {with sandpaper} az új oldalkaput, hogy a felülelet simává tegyünk mázolás elôtt. Felfedeztük azonban, hogy hihetetlenül érdes a kapu felülete, és a feladat sok idôt és sok dörzspapírt vett igénybe. Még fáradtabbak lettünk. Ó jaj!

Ebéd: bárány meat loaf vegyes salátával és kenyérrel, gyümölcslé

Délután:
14:00 A szándékom az volt, hogy az oldalkaput alapozóval mázoljam, de sajnos szemérkelni kezdett az esô, így ezt abba kellett hagynom. Helyette szorgoskodtunk a konyhában, az asztalnál ülve kimagoztunk {we stoned} 4 font szilvát, mert ma délután Lois szilva-chutney-t fog készíteni. Majdnem fôállásúak lettünk a kerteinkben termesztett gyümölcs feldolgozásában {in the processing of fruit grown in our gardens}! Én pedig leültem a gép elé a londoni érdekességekkel kapcsolatos kutatásokat végeztem, mert jövô héten a budapesti levelezôtársam, Tünde jön Magyarországról. Kinyomtattam különbözô térképeket.
16:00 kidôltünk, teáztunk, rájöttünk (még egyszer), hogy ijesztôen öregszünk!
18:00 a Sarah hazaért melóból és vacsoráztunk harmasban.

Vacsora: tonhalas penne brokkolival, rozébor

Este:
20:00 letelepedtünk a nappaliban, tévéztünk.

Idôjárás: felhôs, esôs


Nincsenek megjegyzések: