2008. augusztus 23., szombat

2008. augusztus 22. péntek

Fotó: Lois és a laxton- vagy flaxton[sic/igy!]-torta

Fotó: az oxford-kékre mázolt oldalkapunk

Legutóbbi hírek: igencsak meglepô, hogy ezeken az olimpiai játékokon Anglia valahogyan maga mögé utasította Oroszországot az éremtabellán, de mégiscsak egy nap van hátra!

(nb: Ez egyelôre az utolsó blogom a londoni kiruccanásom elôtt…na pá mindenkinek!!!)

Reggeli: “gyümölcs-és-rost” gabonapehely, fôtt tojás, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
08:30 munkához láttam, elkezdtem oxford-kékre (azaz sötétkékre) mázolni az oldalkaput, de félóra után sajnos újra szemérkelni kezdett az esô, így egyelôre abbahagytam a feladatot. Szerencse, hogy olaj-alapú a festék, nem víz-alapú!!
10:30 kisütött a nap és folytattam a munkát, de az ebédszünetre sajnos kifogyott a festék. Ó jaj! Ez kronikus probléma lesz nálam, ismét elszámítottam magam. Nagyon!

Ebéd: maradék bárány meat loaf vegyes salátával, gyümölcslé

Délután:
14:00 telefonáltam a Buckingham palótának, mert még nem kaptam meg a jegyeinket a jövô szerdai látogatásunkra a magyar levelezôtársammal. Azt mondtak, hogy a jegyeket fel lehet venni a palóta ajándékboltjában. Nagyon jó, ez a hír engem megnyugtatott egy kicsit. De ezt miért nem közölték velem korábban???? Sejtem, hogy bizonyára elhavazta magát a királynô!
14:15 Lois szorgoskodott a konyhában, elkezdett “laxton-” (szilva-) tortát készíteni (a mama szapora szilvafájának köszönhetôen!).
14:30 elmentem kocsival a Homebase barkácsolás áruházba, vettem egy doboz sötétkék festéket, aztán továbbmentem a Staples papír-írószer áruházba, vásároltam 3 Hewlett-Packard tintapatront {ink cartridge(s)} és egy doboz újrahasznosított {recycled} papírt. Hazajöttem.
15:15 teáztunk és egy kis pihenôt tartottunk.
15:45 átmentem gyalog a mamához és teát készítettem. A mama mondta, hogy a központi fûtése tegnap este óta nem mûködik, és kihívta tehát azelôtt telefonon egy British Gas gázszerelôt. Épp a látogatásom alatt a gázszerelô megérkezett, lecsekkolta / kivizsgálta a cirkót, és felfedezte, hogy csodák csodája a központi fûtés rendesen mûködik (ahogy gondoltam). Miután távozott a gázszerelô, a mama velem közölte azt is, hogy az üj kanapéját és karosszékét holnap leszállítják, és holnap délután 2 óra körül, a húgom, Jill és a családja látogat Cambridge-ból: mozgalmas nap lesz! Azt is közölte velem, hogy ma délelôtt Mark, a környék barátságos IT-szakembere meglátogatta és kivizsgálta az internetes kapcsolatát: azt hiszi, hogy nincs semmi baj a mama készülékeivel (a router-rel stb), de a BT jelen pillanatban fejleszti a hálózatát, ami idônként problémákat okoz a felhasználóknak. Na majd látjuk!
17:00 Sarah hazaért melóból a hosszú hétvégére, és harmasban vacsoráztunk.

Vacsora: disznóhúsból és almából készült hamburger burgonyával és a kertünkben termesztett zöldbabbal, vörösbor, utóételnek laxton-torta. Fincsi!

Este:
20:00 Lois és a Sarah elment sétálni egyet a falu körül. Én pedig leülepedtem a kedvenc fotelomba és tévéztem, szunyókáltam…zzzzzz!

Idôjárás: részben napos, szórványos záporok


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jajj de aranyos ez a ,,leülepedtem a kedvenc fotelomba'' :)) jót mosolyogtam. Mi a leüpeledik szót általában olyasmire használjuk, mint pl. leülepedett az iszap, vagy homok. Mert a szótő maga az ülepítés. A szótár szerint: settling.
De így nálad olyan eredeti, hogy még tetszik is :)

Magyar Colin írta...

Szia Emese! Köszönöm a megjegyzésedet: sokat tudtam meg! Angolul a "to settle" igét sok esetben használjuk: pl "mud" (iszap, sár) "settles" (leülepedik), emellett "a person" (az ember) "settles" (telepedik, letelepedik). Néha én úgy érzem magam, mint az iszap, amikor este letelepedem a fotelomba:))