2008. június 16., hétfő

ablakok! ajtók! az én mániáim ezek!


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia :)
Roppant élvezem az írásaidat. Még nem értem utol magam, hogy az elejére kerüljek a blogodnak, de ahogy tudom, olvasom. Tetszik ez a napló, és hogy ilyen szorgalmasan, akkurátusan vezeted. Tetszik az élethez való hozzáállásotok. És nagyon tetszik, ahogy mindig írod, mit ettetek aznap. Csodásan főzhettek :) Teljesen el vagyok varázsolva.
Még azon is gondolkodtam, hogy egy-két ötletet magamévá tennék. Persze itthoni hozzávalókkal. És talán lenne pár kérdésem a receptekkel kapcsolatban is :) mert sok mindent nem ismerek és számomra a gasztronómia, a főzés, a világ egyik legcsodálatosabb dolga: azonnali élmény, siker és élvezet :))
Mindenesetre örülök, hogy rátaláltam a blogodra és ha megengeded, felvettem a sajátomra, mint olvasnivalót :)
Szeretettel: Emese

Magyar Colin írta...

Szia Bodza :)
Köszönöm szépen a bókot, most kicsit elpirultam! És köszönöm a pozitív visszajelzést. Fôleg nyelvtansegédletként kezdtem el a blogomat, és megpróbálok idôrôl idôre blogolni, ha ráérek. Engem is az nagyon érdekel, hogy mit esznek mindennap az emberek más országokban. Ha vannak kérdéseid a receptekkel kapcsolatban stb, szívesen válaszolok a feleségem segítségével. Nagyon örülök, hogy a blogomat fel akarod venni a sajátodra, mint olvasnivalót. Alig várom, hogy felfedezzem a te irásaidat!
Szeretettel: Colin

Névtelen írta...

Szia :) Köszönöm a választ. Ki is tettem a blogod linkjét magamhoz.
És ha már recept, akkor nagyon érdekelne, ha megtudhatnám, hogy azt a bizonyos rebarbarás ropogóst hogyan készítitek el, amit annyiszor láttam tőled emlegetni :) Biztosan finom és könnyű, ha olyan gyakran kerül asztalra felétek.
Előre is köszönöm :)

Magyar Colin írta...

Szia Emese!
Imé a recept. Remélem, hogy helyes a fordításom. Elnézést az angol mértékekért!!!
Jó szerencsét. Remélem, ízleni fog. Kíváncsi vagyok a véleményedre!
Szeretettel: Colin

1 font (450g) rebarbara + 2-3 evôkanallal szemcsés vagy por-cukor
6 uncia (170g) liszt
3 uncia (85g) vaj
4 uncia (113g) demerara cukor

1. melegítsd elô a sütôt 5-ös fokozatra (375 fokra)
2. Vágd fel a rebarbarát 1 hüvelykes (2-3 centis) darabokra
3. rakd bele egy nagy sütőedénybe, 9x7x3 hüvelykes (kb 23x18x8 centis vagy hasonló) edényt használunk ehhez. Adj hozzá 2 evôkanal vizet, szórd meg a szemcsés cukorral / porcukorral
4. Vágd fel a vajat kis darabokra, és addig ujjaiddal és kezeddel keverd össze a vajat és a lisztet, amig morzsához hasonló keveréket kapsz, majd keverd be a demerara cukrot.
5. (ha nem elég puha a rebarbara, tedd be a sütôbe 10 percig, aztán) kanalazd a keveréket a rebarbara tetejére és kezeddel erôsen nyomd le
6. Tedd be a sütôbe 30 percig (vagy amig meg nem barnul)