2008. június 6., péntek

2008. június 5. csütörtök

Legutóbbi hírek: ma van a kedvesem 62 éves szülinapja: boldog szülinapot, szívi!

Reggeli: Kelloggs “gyümölcs-és-rost” gabonapehely, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
07:00 ágyban hoztam teát a kedvesemnek, átadtam az üdvözlôlapot és az ajándekokat: egy bögrét, amit diszíttettem fotókkal a kis Josie-káról, és egy könyvet: a címe “Austerity Britain 1945-1951”, azaz a háború utáni Angliáról szól, amikor mindenkinek össze kellett húzni magát {everybody had to tighten their belts} – kétségkívül érdekes, de nem hiszem, hogy jó muri lesz! Megmelegíti-e akkor elalvás elôtt, ha fázik az éjjel???? Nem vagyok biztos. Persze mindkettônk átélte ezt a nehéz idôszakot, de persze alig emlékszünk rá, és csak gügyögtünk {we were just babbling} akkor, amikor az elsô munkáspárti kormány megalapította a társadalombiztosítási rendszert és államosította {nationalised} a nagyobb iparokat. Anglia “gyôztesként” került ki a háborútól, de csôdben volt {was bankrupt} az ország, és rá volt utalva {was forced to rely on} amerikai segélyre.
08:00 Sarah indult melóba, vitte magával az uzsonnatáskát, amit neki készítettem tegnap éjjel: sajtos szendvics uborkával és paradicsommal, egy tábla csoki, és egy narancs.
09:00 Steve és Dan érkezett, és munkához láttak {they set to work}. James ma délelôtt South Cerney faluba megy, hogy vásárolja a tetôcserepeket.
10:00 átmentem gyalog a mamához, odafelé menet beugrottam a sarki élelmiszerboltba, vettem magunknak egy kenyeret és a helyi napilapot, és egy születésnapi üdvözlôlapot a mamának. Megérkeztem a mamához, teát készítettem, kitettem a mama kukáját, mert ma a gyûjtési nap. Átrendeztem a virágokat és a virágládákat a teraszon (a mama kérésére!). Eljöttek a kukások, így visszahúztam a kukát a ház mögé. Hazajöttem.

Ebéd: bárányhúsos szendvics, uborkával és paradicsommal, gyümölcslé, útóételnek a kertünkben termesztett fekete ribiszkébôl készített {made from our own blackcurrants} “blackcurrant fool” puding

Délután:
12:30 átmentem gyalog a falusi patikába, cseréltem azokat a tablettákat, amelyeket vettem tegnap Sarah-nak. Aztán elvittem Lois-t kocsival a városba, útközben felszedtük a barátnônket, Rose-t, mert ma délután Lois és Rose egy musical-t fog megnézni a színházban. A címe “Aspects of Love”, Andrew Lloyd-Webber a szerzôje. Letettem a két nôt a színház elôtt és hazajöttem.
14:00 James érkezett: a tetôcserepeket hozta, és elkezdték rakni a tetôre. Én pedig felmentem az emeletre, lefeküdtem és szunyókáltam.
15:00 felkeltem, teát készítettem az építészeknek.
16:00 távoztak az építészek
16:30 elmentem kocsival a városba, felszedtük Lois-t és Rose-t a színház elôtt. Hazajöttünk, útközben letettük Rose-t. Teáztunk a kertben a napsütésben.
18:00 Sarah hazaért melóból és zuhanyozott.
19:00 elmentünk kocsival a faluba, vagyis a Royal Oak kocsmába Lois születésnapi vacsorájára, odafelé menet felszedtük a mamát.

Vacsora: (amit én kértem…) bárány bordaszelet {lamb chops} (Kezdek megijedni, hogy úgy nézek ki, mint egy bárány:( ) burgonyával és salátával, sör, utóételnek habos sütemény eperrel {strawberry meringue}. Lois, a “szülinapos lány” {the birthday girl} a tengeri sügért {the sea-bass} kérte.

Este:
21:00 hazavittük a mamát, aztán letelepedtünk a nappaliban, tévéztünk.

Idôjárás: napos, kellemes

Nincsenek megjegyzések: