2008. június 2., hétfő

2008 június 1. vasárnap

Reggeli: müzli, pirítós, tej

Reggel / délelôtt:
07:00 elkezdtem a második blogomat: egyszerûen lefordítottam franciára a magyar blogomat (lásd: http://magyarcolin.blogspot.com/ ). Könnyû, nem?! Lásd: http://frenchcolin.blogspot.com/, De kétségkívül ez számomra nagy személyes diadal volt! Büszkén reggeliztem.
08:30 Lois felkelt, és mondta, hogy még nem gyógyúlt meg. Döntötte, hogy telefonál az ügyeletes {duty} (hétvégi) orvosnak. Azt mondta neki, hogy három nap óta nem evett semmit, és csak vizet ivott, de még gyomorrontása van, már nagyon gyenge lett. Az találkát megbeszélt {arranged an appointment} a kórházi Primary Care Centre központban: ma délelôtt fél tízkor lesz.
09:15 elmentünk kocsival a kórházba. Az ügyeletes orvos mondta: lehet, hogy vírust kaptál (szóval, nem tudta, hogy mi az!) Gyomorrontás elleni tablettákat írt fel/elô: mondta, hogy Lois-nak már szabad kicsit enni, de kezdésnek csak valami egyszerût, pl kenyeret stb.
10:00 távoztunk a kórházból, és továbbmentünk az ügyeletes patikába, elhoztuk az orvos által felírt tablettákat. Hazajöttünk.
10:30 Lois felment az emeletre, lefeküdt, én pedig szorgoskodtam a ház mögötti kertben, lenyírtam az ösvény melletti sövényt.
11:00 Sarah felkelt
11:30 szorgoskodtam a konyhában, egy kis ebédet készítettem.
12:00 ebédeltünk Sarah-val, szegény Lois csak egy szelet pirítóst kért.

Ebéd: szárazbab fôzelék sózott marhahússal és pirítóssal, gyümölcslé

Délután:
13:00 átmentem gyalog a mamához, elrendeztem egy kis dobozba (tablettatartóba) a mama tablettáit a jövô hétre, aztán haza.
14:30 szorgoskodtam a konyhában, elkezdtem készíteni a vasárnapi vacsorát: elôször utasítások nélkül!!!! Megmostam a bárányhúst, meghámoztam a krumplit {I peeled the potatoes}.
15:30 bekapcsoltam a sütôt 6-os fokozatra {Gas Mark 6}, azaz 210C-ra
15:45 Tettem a húst a már forró sütôbe, és elôfôztem {I parboiled} a krumplit.
16:00 A krumplit a bárányhús köré helyeztem
16:45 Kiugrottam a kertbe, meglocsoltam a növényeket a veteményes ágyakban; rohangáltam az öntözôkannával mint a mérgezett egér, mert majdnem készen volt a vacsi: segítség!
17:00 Borsót fôztem
17:10 Végre befutottam konyhatündérnek {at last I’ve made it as a kitchen fairy}! Szeleteltem {I carved into slices} a húst, és felszolgáltam a vacsorát. Találva! {Dinner is served!}
17:15 kettesben vacsiztunk Sarah-val. Szegény Lois csak huppantott {plonked herself down} a kedvenc foteljába és csak egy darab krumplit és egy darab húst kért, aztán egy fôtt tojást zabált/bekebelezett {gobbled up}.

Vacsora: sült bárányhús sült krumplival és borsóval, vörösbor: fincsi!

Este:
18:00 még egyszer csetleni-botlani kezdtem a konyhában, nekiálltam mosogatni {I set about washing up}, aztán Sarah holnapi ebédjét készítettem (sajtos szendvicset uborkával és paradicsommal, egy tábla csokit, egy csomag chips-et, banánt). Sarah közben rendbe hozta a szobáját, kiporszívozta stb.
19:00 letelepedtünk a nappaliban, tévéztünk
20:00 Sarah barátnôje, Sam benézett, és mindketten elmentek gyalog a faluba beülni egy kocsmába egy italra. Mi pedig korán lefeküdtünk. Milyen mozgalmas nap volt. Totál kidôltünk…zzzzzzz!!!!

Idôjárás: többnyire felhôs, kicsit fülledt

Nincsenek megjegyzések: