2008. november 28., péntek

2008. november 28. péntek

Delia Smith

Reggeli: müzli, egy pohár tej

- 09:00 elmentünk kocsival a nagy Sainsburys-be. Lois néhány pulyka dobverôt kerest a karácsonyi ebédre, ami a templomban lesz jövô héten. Sajnos a minap használt pulyka dobverôt egy mostani receptben a felkapott tévés szakács, Delia Smith, és most ebben az országban mindenkinek elment az esze, kifogytak mindenhol a készlet: marhaság! (vagy pulykaság!!!). Sajnos felfedeztük, hogy a nagy Sainsburys-ben is kifogyott (reggel 9-órára!!!), de az eladó telefonált a helyi kis Sainsburys-nek, és mondta nekünk, hogy van ott. Tehát 30 mérföld/ó (50 km/ó) sebességgel robogtunk a helyi kis Sainsburys-be és felkaptuk az egész készletet.
- 10:30 Frances, a szomszédasszony felcsengetett: úgy látszik, Frances-ék Sussex megyében lesznek két napra, így kérte tôlunk, hogy közben vigyázzunk a házukra (a levelekre, amit a postás hoz, a tejre, amit a tejesember hoz, stb)
- 10:45-tól a kertben szorgoskodtam, elkezdtem a fészer tetejét javítani, mert tönkrement a régi kátránypapír. Újat felszereltem, de sajnos itt-ott bomlik a fészer fai teteje és falai. Nem tudom, hogy mi lesz akkor, ha fújni kezd a szél! Igazi fércmunka ez, de lehetséges, hogy mégiscsak túléli a telet a régi fészer. Lois mindeközben árvácskát {pansies} ültett a kertben.

Ebéd: ardenneki (disznómájas) paté kenyérrel és uborkával, paradicsommal, ásványvíz (a Sarah elfelejtett beugrani ma reggel, így az uzsonnatáska még mindig a hûtô volt: végül döntöttük, esszük!).

· 14:00 Lois elment kocsival a városba, odafelé menet feltettem Rose-t, a barátnônket, mert ma délután az U3A (harmadik kor egyeteme) által szervezett éneklô csoport találkozója van. Én pedig szorgoskodtam tovább a kertben, délután 3-órára majdnem befejeztem a fészer új tetejének felszerelését. Már hideg volt, fáztam és fáradt voltam, így gondoltam, hogy “ennyi!”, és döntöttem, a többi munkát holnapra vagy holnaputánra hagyom.
· 16:00 átmentem gyalog a mamához, teát készítettem, egy órát vele csevegtem, majd hazajöttem.
· 17:00 Lois hazaért. Mondta, hogy jól szórakozott az éneklô csoport találkozóján, de még mindig problémás a nemek egyensúlya: 25 nô, 2 férfi vett részt. Hová lettek az éneklô férfiak?
· 18:30 a Sarah érkezett melóból, és harmasban vacsoráztunk.

Vacsora: sült csirke sült burgonyával és káposztàval és a kertünkben termesztett pasztinákkal, vörösbor, utóételnek a kertünkben termesztett egres krémmel
· 19:30 a Sarah távozott. Ma este randevúja van Francis-zal.
· 20:00 magunknak maradtunk: letelepedtünk a nappaliban, tévéztünk és csacsogtunk - szuperjó férfias-nőies csacsogás volt, aztán lefeküdtünk.

Nincsenek megjegyzések: