2008. október 19., vasárnap

2008. október 18. szombat

Kép: a mai “Royal William” kocsma
Kép: a “Royal William” kocsma a régi szép idôkben
Kép: balról jobbra: jukka koma (rejtett poloskával), Lois, Mary és “Magyar” Mike a "Royal William" kocsmában

Találkoztunk ebédre “Magyar” Mike-kal és Mary-vel, a feleségével a “Royal William” kocsmában. (lásd: http://www.royalwilliam.co.uk/70141/info.php?p=1&pno=0)

A szeptemberi kiruccanásainkról beszélgettünk: Mike és Mary egy hetet Krakkóban töltött, mi pedig közben franciaországi Szent-Malo-ban andalogtunk.

Mike az átkosban látogatott el elôször Magyarországra. A grafikát tanította a helyi fôiskolában, és voltak akkoriban rendszeres cserelátogatások a fôiskola és a pécsi Pollack Mihály Mûszaki Fôiskola között.

A korai 90-es években a helyi WEA (Munkások Oktatási Szövetség) szervezett egy magyar tanfolyamot itt a városban, ami fôleg a helyi fôiskola tanárainak és diákjainak szólt. Én csupa kíváncsiságból iratkoztam be, mert nem volt semmi kapcsolatom Magyarországgal vagy a helyi fôiskolával, és megismerkedtem Mike-kal a tanfolyam során.

Nagyon élveztem a tanfolyamot, de a vége után, én abbahagytam volna a magyar tanulást, csak Mike rábeszélt, hogy folytatjuk kettesben tanár nélkül.

Elkezdtem akkor Mike-ot “Magyar Mike”-nak szólítani amiatt, hogy volt akkor fônökom a munkahelyemen, akinek a neve is Mike volt. Nem fogom mondani, hogy melyik becenévnék szólítottam a fônököm!!!

Eddig négyszer ellátogatunk Magyországra Mike-kal és Mary-vel együtt. A következô városokban megszálltunk
1993: Pécs, Budapest
1999: Székesfehérvár, Pécs, Budapest
2003: Sopron, Pécs, Kecskemét, Eger, Szentendre
2006: Kecskemét, Szeged, Gyula, Tiszafüred, Lillafüred, Mátrafüred, Budapest

Nincsenek megjegyzések: