2008. október 15., szerda

2008. október 14. kedd


Idegen nyelven viccelni – nehéz vagy egyszerûen lehetetlen???

Holnap az U3A (a 3. kor egyeteme) francia társalgási klubjának a legközelebb találkozója lesz. Diana, a csoportvezetô Hollandiában van, így holnap nálunk lesz a találkozó. Mielôtt Hollandiába elutazott, Diana házi feladatot adott a csoport tagjainak: fogalmazz meg egy levelet vagy emailet, amit egyik kedvenc hírességed küldhet neked – ez a híresség bárki, vagy élô vagy halott lehet (vagy fiktív???: nem tudom!).

A következô szöveget megfogalmaztam (persze franciául): Szia Colin! Én vagyok, Carla. A vonaton vagyok éppen most. Négy óra múlva nálad leszek.

Kérdezted, hogyan kell viselkedni a királynô elôtt, amikor a buckinghami palotába mész jövôre az OBE (brit birodalom rendje) nevû kitüntetésedet kapni.

Amikor a királynô jelenlétében vagy, tanácsolom, hogy egyáltalán ne beszélj a következô témákról:
- az, amit ettél aznap a reggelire
- a hátfájásod, vagy más fizikai fájdalmaid
- a házad fenntartásával kapcsolatos triviális problémák
- azok a tévé-hírességek, akiket elsôsorban utálsz
- azok a meteorológusok, akiket elsôsorban ímádsz
- a személyes véleményeid, pl a pénzügyi válságról vagy az angol futballcsapatról

Azonkívül is, az öltözetedre nézve, úgy öltözz fel, mint én, amikor kísértem a férjemet, Nikolas-t a mostani látogatása alatt. Más szóval, talán egy hosszú, lágy-szürke Dior zakó, fekete Dior cipô, fekete Dior retikül, bôrkesztyû, és fekete pillbox-kalap (pillbox kalapra nézve lásd:
http://www.art-fashion.hu/?oldal=tartalom&id=809).

És ne villantsd ki túl sokat a térd felett (maximum egy hüvelyket vagy 2-3 centit). Igazi démon az a Philip!

Vicces vagy nem vicces? Mik a problémák, ha az ember akar idegen nyelven viccelni? Szerintem számos tényezô elronthatja a “komikus” hatást:
- helyesírási hibák
- nyelvtani hibák
- nem megfelelô szavak vagy hangnem vagy szórend
- a humorérzék az országtól függôen különbözik
- (nem utolsósorban) az eredeti fogalom nem vicces stb stb….

Ó jaj! Döntöttem, némajátékszínész leszek!!!

Nincsenek megjegyzések: